שאלתם את עצמכם פעם, האם בכל מקרה של סדקים ופגעי מזג אוויר הנגרמים ביריעות ביטומניות, דרוש איש מקצוע? באופן עקרוני, יריעות ביטומניות עמידות וחזקות. למרבה הצער, מזג האוויר עלול לגרום לנזקים לאורך זמן, כך שהגג כבר אינו אטום לחלוטין. לשם כך אין שום צורך להזמין גגן כי כל אדם באשר הוא, ואפילו אינו מיומן, מסוגל לתקן את גג הבית שלו בעצמו ולאטום באמצעות יריעות ביטומניות.

מדוע בכלל דולף הגג?

אם אתה מבחין בסדקים בגג שלך או מבחין בנזק לבית שנגרם כתוצאה מחדירת מים, אתה בטוח תוהה מדוע פתאום התחילה הדליפה והחדירה לבית. ישנן מספר תשובות לשאלה זו:

  • נזק פיזי, למשל מענפים או מרעפי גג שעפו מסביב.
  • גשמים והצטברות נוזלים.
  • קרינה אולטרה- סגולה חזקה גורמת אף היא להופעת סדקים.

במיוחד אם הגג שלך הוא גג שטוח, הדליפות לצערנו אינן נדירות. אם הגג נטוי, המים אינם יכולים להתנקז היטב, מה שאומר שהם נשארים על גבי הגג ובמוקדם או במאוחר חודרים לקרום הגג.

במקרים כאלה, לרוב יש להסיר את הגג לחלוטין. לאחר מכן משתמשים בדבק חם וביריעות ביטומניות חדשות לכיסוי הגג. אולם במקרה של דליפות קטנות אתה יכול לחסוך לעצמך מאמץ זה ולהתקין יריעות ביטומניות חדשות בעצמך ובכך לחסוך את כספיך.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    מה צריך לדעת לפני התקנת יריעות ביטומניות?

    אם אתה רוצה לאטום את הגג שלך בעצמך, עליך לשים לב שאתה לובש את הבגדים הנכונים. באופן אידיאלי, תבחר פריטי לבוש שאינך זקוק להם יותר וכך תוכל להיפטר מהם לאחר העבודה. אותו הדבר תקף גם לגבי הכפפות: לאחר שהגג אטום, לרוב אי אפשר להשתמש בהן יותר ויש לזרוק אותן, ולכן הגיוני ללבוש כפפות משומשות. זאת משום שכל המוצרים המבוססים על ביטומן דביקים במיוחד לאחר ייבושם. אם העור שלך בא במגע עם חומרי האיטום, תזדקק לדילול שרף או לטרפנטין. עם זאת, נדרש מאמץ וזמן רב להסיר את מוצרי הביטומן מהעור. לכן, חשוב להגן על העור והעיניים לפני תחילת העבודה.

    שלבי התקנת יריעות ביטומניות

    1. בדיקה יסודית של קירוי הגג- בררו מדוע הצליחו המים להיכנס, קבעו את היקף הנזק ובדקו איזה סוג של קירוי גג הוא.
    2. בחר את שיטת האיטום- במקרה של נזק קל, לעתים קרובות מספיק למרוח תרכובת ביטומן באופן סלקטיבי. לחלופין, ניתן לטפל בלוח הקירוי גם על שטח גדול בעזרת חומר איטום מיוחד. דבק קר המבוסס על ביטומן מתאים היטב ליריעות ביטומן משופשפות. יש גם פריימר תואם, שגם הוא מיוצר על בסיס ביטומן. השילוב של שני המוצרים הללו אידיאלי לאיטום נזילות קטנות במשטח הקירוי. אולם במקרה של דליפות גדולות יותר יש צורך להניח יריעת ריתוך ביטומן על גבי קורת הגג הדולפת.
    3. אוטמים את קירוי הגג- אם ברצונך להניח יריעות ביטומן על גבי קירוי הגג הפגום, בצע את הפעולות הבאות: גלגול היריעות וחיתוכן לאורך הרצוי, גלגול נוסף של רצועות האיטום הביטומניות, גלגול לאורך בצורה ישרה, חימום באופן שווה עם מכשיר הריתוך ולחיצה בחוזקה. אם תחליט לכסות את האזור הסדוק בצבע, פעל בהתאם להוראות האריזה בדיוק. מרח את הצבע על יריעות הביטומניות אך לא בשכבה דקה מדי, על מנת להבטיח אטימות מושלמת. כאשר אתה עושה זאת, וודא תמיד שרצועות האיטום הביטומניות החדשות מכסות לחלוטין את הגג הדולף.

    וכך, עשית את הבלתי ייאמן- אטמת את גגך באמצעות יריעות ביטומניות!

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם