במרבית המקרים, יועץ איטום יידרש עבור התווית דרך האיטום וטכניקות האיטום הנכונות ביותר לכל פרויקט. עם זאת, קיימים מקרים בהן אותה חוות דעת דורשת תשומת לב יתרה מן הרגיל.

 

  • חוות דעת מקצועית עבור פרויקט בניה חדש

 

לעיתים קרובות, קבלן הבניה או אף בלקוחות העומדים מאחורי פרויקט הבניה, נדרשים לקבל חוות דעת מקצועית אודות דרכי האיטום הנכונות ביותר בטרם תחילת העבודה או המשך עבודת הבניה בחלק מסוים של המבנה. במקרים אלו, בשונה מחוות דעת רגילה המעניק יועץ האיטום, נדרשת חוות דעת שאיננה קשורה כלל לבעיות איטום, אלא היא נועדה להבטיח את תקינותה לש מערכת האיטום החדשה והתאמתה לבנייה המתבצעת.

 

  • חוות דעת של יועץ איטום עבור פרויקט תמ"א 38 בבניין

 

אחת מן האספקטים המשפיעים ביותר על תקינות המבנה היא כמובן מערכת האיטום. כל נזילה או רטיבות יכולה להחליש את יציבות הקירות, הגג וכד', לגרום לבליה מוקדמת בחלקים שונים של הבניין ובמקרים חמורים, אף לסכן את הדיירים. לכן, אחת המערכות החשובות ביותר שיש לשפץ ולחדש בבניין במהלך פרויקט תמ"א 38 היא מערכת האיטום. במקרים כאלה, יש לפנות ליועץ איטום מוסמך ע"מ שיבדוק את הליקויים במבנה כולו וכמו כן, שילווה את הפרויקט במהלך השיפוץ והבניה כדי להבטיח את תקינות מערכת האיטום החדשה.

 

  • חוות דעת לבית משפט בנושא מערכת איטום לקויה

 

לקוחות רבים הנתקלים בבעיות איטום בבית, נדרשים לעיתים להעניק לבית המשפט חוות דעת מקצועיות אודות מערכת האיטום הלקויה בבית, במהלך תביעות שונות שנועדו לפצות על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמה לדיירים כתוצאה מאותה בעיית איטום. במקרם כאלה, ניתן לפנות ליועץ איטום בעל ניסיון ע"מ שיעניק לביה"מ דוח מפורט אודות ליקויי האיטום הקיימים בבית ובין היתר, ע"מ להוכיח מה מקור הבעיה.

 

  • חוות דעת לפני שיפוץ של בית פרטי

 

בשונה מדיירים בבניין משותף, כשמדובר בבית פרטי, הדיירים הם אלה האחראיים הבלעדיים לתקינות מערכת האיטום על הגג והם גם אלו שיסבלו מליקויים, אם יופיעו חלילה. לכן, לפני כל שיפוץ של גג הבית הפרטי, חשוב לפנות ליועץ איטום שיעניק חוות דעת מקצועית אודות השיפוץ המתאים שיתחשב גם בצרכי האיטום של הבית.

 

מוזמנים לבקר בבלוג איטום ובפורום איטום שלי