איטום ובידוד הם תחומים שהולכים יחדיו פעמים רבות, אולם דיירים רבים לא מבינים כראוי את ההבדל העקרוני בין השניים, ולכן גם את הצורך בבחירת יועץ איטום ובידוד למבנה. לכן, קיבצנו עבורכם תשובות לשאלות נפוצות אודות בידוד, איטום ומה שביניהם!
  • מה ההבדל בין בידוד לאיטום?

בידוד הוא תחום שבאופן כללי עוסק בהגנה על המבנה או החלל מפני חום וקור, בעוד שאיטום הוא תחום שעוסק בהגנה מפני רטיבות, לחוץ וכד’. עם זאת, ההגדרות הללו אינן חד משמעיות ולכן, עבודות איטום נעשות פעמים רבות גם כדי לבודד את המבנה מפני טמפ’ הסביבה, ולהיפך.

  • באילו מקרים הבידוד יהיה קשור באופן ישיר לאיטום?

אנו רגילים לחשוב על רטיבות, כדבר שמקורו הוא בד”כ חיצוני לבית או לחדר, כמו רטיבות שמקורה בגשם, צינור שהתפוצץ ועוד. אולם, קיימים מקרים בהם המקור לרטיבות יהיה הפרשי טמפ’ בין הפנים לחוץ, או מקור לחות פנימי כמו בחדר האמבטיה, השירותים או המטבח. במקרים כאלה, ובייחוד במקרים בהם מקור הלחות הוא בהפרשי טמפ’, הדיירים יצטרכו לבצע עבודות איטום בשילוב עם עבודות בידוד, כדי להגן על החלל מכל הכיוונים ולהקטין את פוטנציאל הרטיבות.

  • האם קיימים חומרי איטום שמקנים גם בידוד?

קיימים חומרי איטום שונים, כמו חומרים אקריליים שונים, שיכולים להעניק למבנה גם בידוד ברמה מסוימת. עם זאת, כשהנכם יוצרים קשר עם חברת איטום או בידוד וכד’, יש לבדוק כראוי האם מתבצעות במבנה עבודות איטום ובידוד יחדיו, ולא רק עבודות בידוד ללא איטום, או איטום ללא בידוד.

  • ולסיכום: מהו תפקידו של יועץ איטום ובידוד?

יועץ איטום ככלל, הינו איש מקצוע שתפקידו הוא להתוות את דרך האיטום הנכונה, תוך בדיקת המבנה ובחינת אפשרויות האיטום הקיימות בו. בהתאם, יועץ איטום ובידוד הינו איש מקצוע המבין גם בנושא הבידוד, ששירותיו נצרכים באותם מקרים בהם הבידוד והאיטום קשורים בקשר ישיר אחד לשני, או שקיים צורך לאזן בין צורך הבידוד לאיטום בבית.

זכרו שככל עוד שיועץ האיטום יהיה יותר מקצועי ובעל ניסיון, כך הוא יוכל גם למצוא עבורכם פתרונות יעילים ועמידים יותר לטווח הארוך. לכן, בטרם תחילת עבודת האיטום או הבידוד, תמיד מומלץ להיוועץ עם יועץ איטום וחברת איטום מומחית, ע”מ שתוכלו לוודא כי אכן ביתכם יהיה מוגן כראוי הן מפני חדירת מים ולחות והן מפני הפרשי טמפ’ לא רצויים.