הנה הגיע החורף והטפטוף המרגיז מהקיר חזר. דעו שסדקים בקירות החיצוניים של הבית נחשבים אחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר וישראלים רבים סובלים מהם. לפני שאתם מניחים דלי לאיסוף המים, חשוב לדעת שככל שתטפלו בבעיה מהר יותר, כך יווצר פחות נזק לקיר ותשלמו פחות.

מתי זה הזמן הנכון לאטום את הקיר?

אם הבחנתם לאחרונה ברטיבות, סדקים, קילוף של הצבע או עובש בקיר, זה הזמן להתקשר לבעל מקצוע.
שימו לב שמאוד חשוב לטפל בהקדם ולאטום את הקירות, מאחר וככל שעובר הזמן, הרטיבות מחמירה ומתפתחת, דבר שעלול להביא לגדילה של עובש שמסוכן לבריאות ומתפתח על משטחים רטובים ולחים ולכן הפנים של הקירות מהווה אזור מצוין להתפתחותו.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    הגורמים להופעת רטיבות בקיר

    את הרטיבות בקיר אתם צפויים לראות בעיקר בחורף, ולרוב מזג האוויר מואשם בנזק, אבל ישנן סיבות רבות שעלולות לגרום לרטיבות, אשר בעל מקצוע מנוסה ידע לזהות אותן:

    1. אטימה פגומה בקיר חיצוני – אם הקיר החיצוני לא אטום לחלוטין, יחדרו אליו מים בזמן גשמים או מזג אוויר לח.
    2. התיישנות של המבנה – עם התיישנות המבנה, התהליך הטבעי של ההרס שלו מתרחש ולכן יש לשמר ולחדש אותו מדי פעם. 
    3. בלאי של צנרת הבית – דליפה מהצנרת תגרום לרטיבות של הקיר בחלקו הפנימי.
    4. נזילה מהגג – גג לא אטום באופן מלא יגרום לחלחול של המים לתוך הבית, והרטיבות תיראה בקירות.
    5. קפילאריות – קפילאריות היא תופעה ששאולה מעולם הצומח, שמתארת מצב בו מים עולים מהרצפה כלפי מעלה בקיר.

    סוגי איטום קירות

    ישנם 2 סוגים שונים נפוצים: איטום שלילי ואיטום חיובי.

    איטום שלילי היא פעולת האיטום שמתבצעת בצד הנגדי של הקיר, בחלק שלא חשוף ישירות למקור המים או הלחות, אך מושפע מהם.שיטה זו לא תמיד יעילה למניעה של רטיבות. בניגוד לשיטה זו, איטום חיובי מתבצע במשטח שבא במגע עם המים ו\או הלחות ולרוב מתבצע בחלק החיצוני של המבנה. איטום בשיטה זו מעניק פיתרון ארוך טווח למניעת רטיבות. על מנת לדעת מה השיטה העדיפה לטיפול ברטיבות במקרה שלכם, יש להתייעץ עם איש מקצוע.

    המחיר

    המחיר מושפע מלא מעט גורמים והוא נע בטווח המחירים החל מ-100 ש"ח למ"ר ועשוי להגיע אפילו ל-350 ש"ח למ"ר.

    ראשית, יש להתחשב בסוג הקיר – אבן, לבנים, בטון, קרמיקה, שיש וכו'. לכל קיר יש התייחסות שונה ושיטת איטום אחרת. כך למשל, קיר בטון יהיה קל יותר לאטום ולכן יהיה זול יותר מקיר פסיפס שדורש פירוק והרכבה מחדש. שנית, לעיתים דרושה אטימה מלאה ולעיתים דרושה אטימה חלקית. אטימה חלקית דורשת עבודה נקודתית ואטימה מלאה מצריכה אטימה וחידוש כללי של כלל שטח הקיר. קבלן יבחן את המקרה ויחליט במידת הצורך את שטח האטימה הדרוש. המחיר של אטימה חלקית עשוי להגיע עד ל-1500 ש"ח ואטימה מלאה עלולה להגיע אף ל-10,000 ש"ח.

    לסיכום, רטיבות היא תופעה שקורית בעיקר בחורף, יש לטפל בה בדחיפות על ידי איש מקצוע שיזהה את מקור הרטיבות ויעצור אותהב במהירות וביעילות, זאת על מנת למנוע את השפעותיה השליליות הן על המבנה והן על הבריאות של אנשי הבית.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם