בכל שנה לקראת תחילת העונה הגשומה ישנו חשש מורגש באוויר, בעיקר אצל דרי הבתים הישנים – האם גם השנה תתרחש דליפה בגג הבית או הבניין?

בתים רבים מוצאים את עצמם במצב בו עקב עונת גשמים סוערת, מי הגשמים המצטברים מתחילים לחלחל דרך הגג אל תקרת הבית, בצורה המשאירה כתמי לחות ורטיבות ברחבי התקרה והקירות. כתמי לחות הינם הסממן החיצוני של הרטיבות הניכרת בקירות ובתקרת הבית. סימני לחות אלו מצביעים על היותם של הקירות רווי מים, ורטיבות זו עלולה לגרום לנזקים רבים לטווח הארוך – נזק לקירות הבית עצמו, נזק לחפצים החשופים ללחות לאורך תקופה ממושכת, לחות הגורמת להיווצרות עובש העלול להיות מסוכן לבריאות ועוד. 

מה ניתן לעשות במקרה זה? כיצד ניתן למנוע את הצטברות המים?

איטום גגות נועד על מנת לדאוג כי הגג אינו חדיר למים, ואינו מאפשר ללחות, למים ולמי הגשמים לחלחל לתוך תשתית הבניה, ומטרתו של בעל מקצוע העוסק באיטום גגות ("אוטם/"אוטמת") הינה לספק שירות זה עבור הנדרשים בו.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    כיצד ניתן יהיה לדעת האם בעל המקצוע אותו בחרתם הינו האדם הנכון לעבודה זו עבורכם? 

    עבודת האיטום הנכונה עבור הגג שלכם דורשת היכרות עם המבנה עצמו – מהי התשתית עליה בנוי הבית או הבניין, מה צורת הניקוז הנדרשת והקיימת בו, רמת חשיפת הגג לשמש חזקה, תזוזות קרקע צפויות וכל אלמנט נוסף שעלול לסמן את היווצרותם של סדקים בחומר האיטום. יתרה מזאת, יש להתאים את חומר האיטום המשומש לכל המשתנים הללו, בנוסף להעדפותיכם השימושיות והכלכליות. על בעל המקצוע, אם כן, להיות בקיא בכל האלמנטים העלולים להשפיע על עבודת האיטום ועל ההשלכות הפרקטיות והכלכליות של עבודת האיטום על איכות העבודה. בעל מקצוע שאינו לוקח את כל אלו בחשבון אינו יכול לבצע את עבודת האיטום כהלכה, וסביר שעבודתו אינה תביא לאיכות העבודה לה ציפיתם.

    על מנת לבחור את בעל המקצוע הנכון עבורכם יש לקחת כמה קריטריונים בחשבון:

    • כמה בקיא בכל האלמנטים המשפיעים על תהליך האיטום, ובצורות וחומרי האיטום השונים הקיימים בשוק? במידה וישנו אתר או עמוד ברשתות החברתיות המפרט את השירותים הניתנים על ידי בעל המקצוע, ניתן לעבור עליו ולראות האם מצויינת התייחסות לאלמנטים אלו. ניתן גם לפנות טלפונית אל בעל המקצוע ולברר מה הוא תהליך עבודתו, ולברר אם לוקח את כל אלו בחשבון.
    • כמה מיומן בעל המקצוע? מומלץ לברר כמה שנות ניסיון מאחוריו, ועד כמה בקיא בתקן הישראלי מבחינת התקנות השונות לעבודה זו. ניתן לבדוק אם הוסמך לעבודה זו בצורה רשמית על ידי בדיקת רשומות ציבוריות של בעלי מקצוע.
    • כמה הוא יעלה לכם? אם גובה כמות גבוהה בהרבה או נמוכה בהרבה מהממוצע האזורי שלכם עבור עבודות בסגנון זה, מדובר בנורת אזהרה. מומלץ לבדוק שאינו גובה מחיר מופקע, או שאינו גובה מחיר כה נמוך שיפגום באיכות העבודה והחומרים. 

    מומלץ לחפש במקורות שונים – להיוועץ במכרים ובשכנים מאזור דומה בעלי תשתית דומה לגבי עבודות איטום מוצלחות, בנוסף לחיפוש ברשת ובמודעות שונות – על מנת למצוא בעל מקצוע מומלץ, מיומן ועם הכרות באזור המגורים שלכם והתשתית עליה בנוי ביתכם, על מנת להגביר את הסיכויים כמה שיותר לעבודה מוצלחת שתשרוד לאורך זמן. 

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם