דליפת מים מגגות ומרפסות היא תופעה נפוצה שעלולה לגרום לנזק ישיר לרכוש ולתשתיות אחרות במבנה, דבר שמחייב ישראלים רבים לפנות לקבלני איטום. אמנם מרבית העבודות מסתיימות בהצלחה, אך חלקן אינן מצליחות לאטום כראוי את הגג או המרפסת ומותירות את הדייר עם איטום לקוי שפוגע בביתו.   

למי נפנה במקרה של עבודת איטום לקויה ומתי?

  1. חברת הביטוח- במידה ואתם מתגוררים בבית שקיים כבר מספר שנים ונתקלים בבעיה באיטום שלא הופיעה לפני ניתן לגשת לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים על מנת לקבל את הכספים הדרושים לביצוע עבודת איטום חדשה. חברת הביטוח נעזרת בחוות דעת של קבלן איטום, על כן חשוב להיות מעורבים בבחירת קבלן איטום נטרלי.
  1. קבלן האיטום- אם עברתם לאחרונה לבית חדש ומתגלה בעיה באיטום, עליכם לפנות לקבלן האיטום שביצע את האיטום בבית. בדרך כלל, קבלני האיטום חתומים על מסמך שקובע כי חובת התיקון עליהם לכל בעיה שתתגלה בטווח סביר מיום המעבר. בנוסף, עליהם לספק פיתרון לבעיה בטווח זמן סביר מרגע גילוייה.
  1. בעל מקצוע בתחום האיטום– אם ביצעתם לאחרונה עבודות איטום בביתכם ומתגלה כשל, נהוג לפנות לחברת האיטום שביצעה את העבודה. במידה ואתם נתקלים בסירוב מצידם, ניתן לפנות לתביעה משפטית, אולם חשוב תחילה לברר את שלמות הגג ואת סיבת התקלה. אם הכשל בעבודה נעשה עקב פגיעה של חפץ חד, של עבודות של בעל מקצוע אחר או עקב חסימה במרזבים, לא תוכלו לנצח בתביעה.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    בדיקת הצפה

    בדיקת הצפה הינה בדיקה שיש לבצע אחרי ביצוע עבודת איטום, במהלכה מציפים את המשטח האטום למשך 72 שעות על מנת לגלות כשלים בעבודה. התעקשו לאחר כל עבודת איטום לבצע כזו בדיקה. במידה והתגלה כשל בבדיקה תוכלו לפנות לבעל המקצוע שביצע את העבודה לקבלת מענה.

    אחריות על עבודת איטום – מתי מקבלים כזו

    בדרך כלל, חברת איטום מקצועית תציע אחריות לתקופה זמן סבירה, אך נהוג שלא להעניק אחריות לעבודת איטום מקומית. במידה והתגלה כשל בעבודת האיטום במהלך תקופת האחריות ניתן לפנות לחברה או הקבלן שסיפק את האחריות. אולם במקרים בהם האחריות מתבטלת נפנה לקבלן איטום לביצוע עבודה חדשה.

    מתי האחריות אינה תקפה

    1. פגיעה על ידי חומרים שחודרים את חומר האיטום- לשלשת יונים שהופיעה לאחר עבודת האיטום, נזילה שאינה טבעית (נזילה טבעית יכולה להתרחש. למשל, דוד שמש שפורק מים החוצה על מנת לשחרר לחץ), או מים עומדים. האחרונים עלולים להיגרם על ידי חסימת מרזבים, הקבלן צריך להתחייב לניקוי פתחי המרזבים, אך יש לוודא גם שהצנרת אינה חסומה. 
    1. פגיעה על ידי חפצים חדים או על ידי עבודה של איש מקצוע- במידה וחומר האיטום נפגע מנפילת חפץ חד או על ידי עבודתו של איש מקצוע אחרת.
    1. עבודת איטום בעזרת זפת חמה ללא תחזוקה לגג- במידה והגג נאטם על ידי זפת חמה, הקבלן ייתן אחריות על העבודה רק אם הדייר מתחייב לסייד את הגג פעם בשנה, זאת על מנת למנוע מהזפת להתחמם ולהיסדק, דבר שיוביל לחדירת מים. 

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם