איטום הגג לפני החורף היא פעולה הכרחית לשמירה על בטחון המבנה ושלמות הגג שלו, וכמובן כדי למנוע טפטוף מים בתקופת הגשמים. בעוד אין עוררין לגבי חשיבות האיטום, חשוב להבין מה כרוך בפעולה הזאת, ומה מחירה. בכתבה זו נבחן את אופי העבודה ואת הגורמים למחיר שלה, וכן האם היא כדאית בכלל. 

מהן יריעות ביטומניות

כשמדובר באיטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, העבודה דורשת לא מעט מאמץ וחומרים מצד הקבלן המבצע את האיטום. היריעות (בעובי של 5 מ״מ) נפרשות על פני כל השטח של הגג, ולאחר מכן מולחמות זו לזו ולגג עצמו במטרה למנוע חדירת מים בעונת החורף ובתקופת הגשמים. כדי שהפתרון הזה יעבוד, על הגג להיות פנוי ומוכן לעבודה – הגג חייב להיות נקי מענפים ופסולת, וכן מדודים ומכשירים אחרים שמונחים על הגג, למשל פאנלים סולאריים. בנוסף, מומלץ להתחיל בעבודות האיטום לפני שמגיעים הגשמים, כדי להיות מוכנים מראש לרטיבות ולטפטופים שעלולים להיווצר בבית, בעסק או בבניין המשותף. 

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    כמה עולה איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות?

    עבודה של קבלן איטום מומחה משתנה במחירה – ישנם מדדים הטוענים שהמחיר לעבודת איטום המבוצעת על גג שגודלו 100 מ״ר תעלה בין 80 ל-90 ₪ למ״ר, כך שהעלות של כיסוי הגג תיהיה בטווח בין 80,000 ל-90,000 שקלים. לעומת זאת, במדדים אחרים מופיעים מחירים גבוהים יותר: גג בגודל של כ-60 מ״ר יגיע בדרך כלל בין 5,500 ל-6,500 שקלים, כלומר המחיר למטר רבוע אחד יהיה בין 90 ל-110 ₪ עבור גג קטן יותר. מחירי הבסיס משתנים לפי גודל הגג ולפי היקף העבודה הנדרש. שימו לב שההערכות האלה רלוונטיות לגגות נקיים ומסודרים ללא מכשולים כמו פסולת, דודים וכדומה – אם הגג דורש פינוי של אותה פסולת, פירוק של הדודים או פעילות ניקיון אחרת – המחיר עלול לעלות, כמובן בהתאם לנפח העבודה הנדרשת מצד מומחה האיטום והצוות שלו. 

    עם זאת, חשוב להביא בחשבון שחלק מהסיבה למחיר הגבוה הוא העמידות של איטום באמצעות יריעות ביטומניות – היריעות הללו מלאות בזפת, הן עמידות בפני חום וקור, והן בטוחות יחסית מפגיעות פיזיות. בנוסף, חשוב להכיר בעובדה כי לא ניתן להתקין את היריעות האלו מעל חומרים ומשטחים מסויימים, כיוון שיעילותן עלולה להיפגע: גגות שיש עליהם הרבה דודים או מכשולים אחרים או גגות שטופלו באיטום בחומרים מסויימים עלולים לא להתאים לאיטום גגות ביריעות ביטומניות. אולם, אם היריעות הביטומניות הן פתרון מתאים ורלוונטי לגג שלך – מדובר במענה יחסית ארוך-טווח, אמין וקבוע. זוהי השקעה שטיבה ברור ומקובל על רבים מתחום אחזקת הבניין, למרות העלות הגבוהה בתחילת הדרך. 

    לסיכום, הפתרון של איטום באמצעות היריעות הביטומניות הוא אמנם פתרון שדורש השקעה כספית בטווח הקצר, אך הוא פתרון איכותי לטווח הארוך ומקובל לאיטום גגות של מבנים מכל הסוגים, כל עוד הם מתאימים לכך.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם