בכל פרויקט בנייה או שיפוץ נכס יש חשיבות רבה לעבודות האיטום המבוצעות בו. כאשר הן מבוצעות באופן איכותי הן עשויות למנוע בעיות עתידיות, כמו עובש, כתמי מים על הקירות, נזילות ואף למנוע את הפגיעה בבריאות דרי הנכס ובתשתיותיו. על כן, חשוב לשכור את שירותיו של יועץ איטום בכל פרויקט שכזה.

מיהו יועץ איטום ומה תפקידו?

על מנת לשמש כיועץ איטום יש לעמוד בלפחות אחד משני התנאים הבאים:

  1. רכישת ניסיון מקצועי כקבלן איטום.
  2. שימוש כמהנדס שהתמקצע באיטום, וצבירת ניסיון תעסוקתי בתחום האיטום במשך שנים.

יועץ האיטום מחזיק בידע וניסיון רב, על כן הוא יכול לספק חוות דעת מקצועית בסוגיות איטום, לשמש כעד מומחה במהלך הליך משפטי בנושאי נזיקין ולספק מפרטים טכניים לעבודות איטום טרם ביצוען. הוא בעל הכישורים והכלים המתאימים לזיהוי מוקדי נזילה וסיבת הכשל של האיטום ואף יכול לספק מענה לכשל באופן שיתאים לנכס ולתנאים השרויים בו. בנוסף, הוא יודע לקבוע את שיטת האיטום, הטכניקה והחומרים המתאימים לביצוע האיטום ומשמש פעמים רבות כמפקח ומבקר על עבודות איטום.

אז מתי יש להיעזר בשירותיו של יועץ איטום מוסמך?

באופן כללי מומלץ להיעזר ביועץ איטום בכל פרויקט בנייה/שיפוץ/עבודות איטום הנעשות, ובעיקר במקרים הבאים: 

  • תכנון פרויקט בנייה: טרם תחילת פרויקט בנייה יש לבנות תוכנית איטום לנכס. כאן ניתן להיעזר ביועץ איטום שיודע כיצד לכתוב תוכנית שכזו ואף מסוגל לפקח בשטח שהעבודות מבוצעות כראוי ולפי התכנון. נוסף על כך, ניתן להיעזר בו כאשר יש צורך בקביעת מפרטים טכניים וכמויות לקבלן שעתיד לבצע את עבודת האיטום.
  • בעת פרויקט בנייה/שיפוץ/עבודות איטום: רצוי ומומלץ לצרף לכל פרויקט בנייה או שיפוץ יועץ איטום מומחה שילווה את כל הפרויקט, אך ניתן גם לצרפו בכל מצב בו מתגלים כשלי איטום. בנוסף, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ שכזה בעת ביצוע עבודות איטום בנכס בבעלותכם. שכירת שירותיו של יועץ איטום הינם בגדר חובה בכל מקרה שבו הנכס הוא בעל גג משופע, מרתף או מתקנים שונים המונחים על הגג, כדוגמת דוד שמש.
  • בעיות איטום חוזרות ונשנות: אם שכרתם כבר מספר קבלני איטום שאינם מצליחים לפתור כשלי איטום חוזרים ונשנים, ניתן לפנות ליועץ איטום מוסמך. האחרון מצויד בידע, ניסיון וכלים מתקדמים שעשויים לסייע במציאת מוקד הכשל ותיקונו.
  • הליכים משפטים, סכסוכים וחוות דעת מקצועית: בכל מקרה בו אתם זקוקים לחוות דעת מקצועית בסוגיית איטום, בין אם ליישוב סכסוך בנוגע לאחראי לליקוי איטום או לרכישת דירה חדשה, ניתן ורצוי לפנות ליועץ איטום. בנוסף, נפנה ליועץ איטום מוסמך כאשר נחפש עד מומחה בנושא איטום בהליך משפטי או לקבלת דו"ח ליקויים הקביל בבית משפט.