הבחירה במומחה איטום מקצועי ומומלץ חשובה מאוד להצלחת משימת האיטום: מומחה איכותי ידע איך לטפל גם בבעיה המקצועית של איטום הגג והבטחה שמי הגשמים לא יכנסו לתוך המבנה, וגם בבעיות אנושיות ועסקיות שעלולות לצוץ – ביניהן תקלות, פגמים, חוסר תיאום ציפיות וטעויות אנוש משני הצדדים. 

מומחה איטום- מהפן המקצועי

מהפן המקצועי, מומחה האיטום צריך להיות בעל התעודה המתאימה – ״אוטם מוסמך״ – שקיבל ממוסד רלוונטי. הוא צריך להבין היטב בטכנולוגיות השונות לאיטום גגות: יריעות ביטומניות, שימוש בחומרים אקריליים, חומרים פוליארוטנים, וכמובן גם איטום גג על ידי זפת. יתכן שאיש המקצוע הספציפי שנבחר מתמחה בסוג מסויים של טכנולוגיה, אבל הוא חייב להכיר ולהבין את ההבדלים והיתרונות של כל פתרון הזמין כיום בשוק. נוסף על כך, המומחה צריך להעריך מהם הפתרונות ההולמים לגג שלכם באופן ספציפי. גורמים שיכולים להשפיע על החלטה זו יהיו גודל הגג, קלות הגישה לגג, וכן מהו האיטום הקיים במקום – לא כל שיטה מתאימה לכל איטום קיים בגג. על מומחה האיטום לדעת לשאול את השאלות הנכונות כדי לוודא שיש בידיו את מלוא המידע כדי להמליץ את ההמלצות הנכונות ולהגיע למקום בו יבוצעו העבודות כאשר הוא מוכן לתנאי הנגישות, הסביבה והעבודה בגג שלך. 

מומחה איטום- מהפן העסקי

מהפן העסקי והאישי יותר, מומחה איטום איכותי ידאג להסביר את קבלת ההחלטות שלו ולהבהיר את המחיר המוערך מראש, ולעדכן אם חל בו שינוי במהלך העבודה. מצבים בהם המחיר עלול להשתנות הם, למשל, מקרים בהם הגג הוערך לא נכון מבחינת גודל או מידת מוכנות לעבודה, או כי התגלו בו חומרים שימנעו את הצלחת שיטת האיטום שנבחרה מסיבה כלשהי. במקרים האלה, חשוב לשים לב האם מומחה האיטום מיידע אותך לגבי השינוי בהערכות הזמנים, העלויות והחומרים, והאם יש התאמה בין השינויים האלה: אם יש שינוי רק באחד מהשלושה, כדאי לשאול את איש המקצוע מדוע השינוי חלקי בלבד ולוודא שהתשובה שלו מספקת. 

בנוסף, חשוב מאוד לבחור במומחה איטום שלא יברח ויעלם לאחר תקופה קצרה, במיוחד אם צצות בעיות. אם האיטום נעשה בסתיו או בקיץ לפני שהתחילו הגשמים, יעילות האיטום ואיכותו לא יתגלו במשך כמה חודשים טובים: בדרך כלל הבעיות עולות כשמגיעים גשמים עזים או כשיש פיצוץ באחד הדודים על הגג. כדאי לברר מול המומחה מהו ״התוקף״ שהוא מציע לעבודת האיטום של הגג – תוך כמה זמן המומחה צופה שיעלו בעיות באיטום עצמו בגלל שחיקה טבעית של שיטת האיטום. מסיבות אלה, חשוב מאוד לוודא שמומחה האיטום הנבחר יתן שירות ומענה גם אחרי התקופה הראשונית, ושהמענה הזה יתאפיין בשקיפות ובהירות גם ללקוח שלא בהכרח מבין באיטום גגות. 

הגינות מקצועית ואיכות העבודה

הדבר האחרון (אך לא פחות חשוב) שיש לשים אליו בבחירת מומחה איטום הוא ההגינות המקצועית ואיכות העבודה. כאמור, יש לוודא שיש בידי איש המקצוע הנבחר תעודה רלוונטית. חשוב לשים לב גם למחיר המוצע – מחיר נמוך מידי או גבוה מידי עלולים להיות נורה אדומה: מחיר נמוך עלול להעיד על חוסר רצון לקחת אחריות על תקלות וטעויות במידה והן קורות (בבחינת ״מה שעולה בזול עולה ביוקר״), ואילו מחיר גבוה מידי עלול להעיד על איש מקצוע ש״מחפש פראייר״ ועלול להערים עלויות נוספות שאיש מקצוע אחר לא היה לוקח. כמובן, חשוב לבדוק גם המלצות על מומחה האיטום, עם דגש מיוחד על עניין המענה במקרים של טעויות ותקלות: לכל אחד עלולה לקרות טעות, אך חשוב שהטעות הזאת תקבל מענה מהיר, יעיל ומקצועי ותתוקן בהקדם – במיוחד כשמדובר במבנים ישנים יותר.