שיטות רבות לאיטום גגות הומצאו בשנים האחרונות. לכל אחת יתרונות וחסרונות, וכל אחת מתאימה לסוג אחד של גגות, ולכן כדאי לעבור על כל השיטות לפני שמחליטים על השיטה שתרצו להשתמש בה. כמובן, רצוי להתייעץ עם מומחה לפני הבחירה, וגם רצוי שאת האיטום יבצע איש מקצוע אשר מכיר את התחום. 

השיטות השונות לאיטום גגות

  • יריעות ביטומניות: מדובר בשיטה נפוצה בישראל שהתפתחה בעקבות השימוש בזפת. ביטומן הוא חומר שעשוי רובו מזפת, כאשר היריעות הביטומניות מודבקות באמצעות דבק חם אל הגגות החשופים. היריעות הביטומניות הן חזקות, גמישות ועמידות לאורך זמן. יריעות ביטומניות מתאימות לגגות בטון או לגגות המצופים בזפת. במידה וישנו איטום ישן על הגג (בעיקר איטום אקרילי) חשוב להוריד אותו היטב לפני הדבקת היריעות הביטומניות. 
  • זפת חמה: מדובר בשיטה הוותיקה ביותר לאיטום גגות. מדובר בשיטה זולה, אך היא מתאימה רק עבור גגות חדשים לגמרי או לגגות שאטמו אותם בעבר באמצעות זפת בלבד. בנוסף, צריך למרוח על איטום הזפת סיד פעם בשנה בכדי למנוע את התחממות הזפת. יש לקחת בחשבון שאיטום בזפת הוא פחות יעיל וצריך להחליף אותו לעתים קרובות יחסית לשאר החומרים האוטמים. כמו כן, במידה וקורה משהו עם איטום הזפת, לא ניתן למרוח מעליו חומר אחר או לתקן אותו באמצעות חומר אחר, וזה חסרון גדול לשיטה זו. 
  • חומרים אקריליים: מדובר במשחה לבנה שמורחים או מתיזים אותה על הגג. חומרים אקריליים פחות עמידים בפני מים ולכן הם פחות פופולאריים. עם זאת, במקומות בהם אין הרבה גשם (אך לא במרכז בארץ, כלומר במקומות בהם יש הצטברות מים בעקבות הרבה גשמים בטווח זמן קצר) ורוצים שגג הבניין ייראה יפה, ניתן להשתמש בחומרים אלו. מדובר גם בחומרים זולים יחסים. במידה ושכבה זו נמרחת על שכבה אקרילית קודמת, מומלץ למרוח פריימר בין שתי השכבות. 
  • חומרים פוליאוריטנים: מדובר בשיטה הכי חדישה בתחום איטום הגגות. זהו חומר חזק בצבע לבן או אפור שניתן למרוח או להתיז אותו והוא עמיד בפני השמש ובפני מים, וגם נשחק באופן איטי יחסית. חומר זה הוא חומר יקר יחסית לשאר החומרים אבל הוא גם עמיד יותר כל החומרים האחרים ולכן הוא משתלם יותר. חסרון אחד שלהם הוא התפוררותם עם הזמן בעקבות תנאי מזג האוויר, אך ניתן למרוח שכבה נוספת במידת הצורך. יש לשים לב למרוח פריימר לפני מריחת החומר הפוליאוריטנים. 
  • PVC, TPO, EPDM: זהו לא בדיוק חומר, אלא יותר יריעה בעלת חומר אוטם הנפרשת על גבי הגג ומוצמדת אליו רק בקצוות שלו. יתרון ליריעות אלו הוא המחיר הנמוך והעמידה הגבוהה של היריעות. עם זאת, במידה ותהיה בעיה ביריעה יהיה קשה לזהות מאיפה היא מגיעה, המים יחלחלו אל הגג ויהיה צורך לתקן את היריעה, או אולי אפילו לקנות אחת חדשה.