גרים בקומה האחרונה? סובלים מחום קיצוני בבית? שומעים את הטפטופים החזקים של הגשם בחורף? מכינים דליים ריקים בכל פעם שמתחיל גשם? ככל הנראה שאתם צריכים לאטום את הגג שלכם. איטום גגות הוא דבר לא חדש בישראל ונפוץ כאן מאוד, בעיקר בעקבות מזג האוויר המשתנה במהירות ויוצר נזק לגגות. 

איטום גג? במה מדובר?

בשלב כלשהו בחייו, הגג שלכם יסיים את חייו. תמיד תגיעו למסקנה הזו בזמן הלא נכון: כאשר יורד גשם, או כאשר הגג מתחיל לקרוס באחד מימי הקיץ החמים. באותו רגע תיאלצו להתחיל לחפש גג חדש, הרי אתם לא יכולים להשאיר אותו במצב בו הוא נמצא, ותצטרכו לשלם אלפי שקלים על מנת להתקין גג חדש. אם הגג שלכם עדיין טוב, או אם קניתם הרגע גג חדש, מומלץ מאוד שתאטמו אותו. איטום הגג מונע ממנו לקבל נזקים ממזג האוויר או סתם מדברים שפוגעים בו. כאשר הגג שלכם לא אטום, השמש (שלצערנו בהחלט קיימת בישראל) מייבשת את החומר של הגג, מה שיוצר סדקים שבסופו של דבר יוצרים חורים דווקא בזמן הכי לא מתאים. כאשר אוטמים את הגג מורחים שכבה המגנה על הגג שמונעת יצירת מגע בין הגג עצמו לבין החומרים שסביב. כל עוד שכבת ההגנה נמרחת על כל הגג ללא חורים, היא תשמר את הגג שלכם להרבה מאוד זמן – הרבה יותר זמן מאשר ללא האיטום. 

איך אפשר לדעת מתי הגיע הזמן להחליף גג?

פעמים רבות כאשר ישנן בעיות עם הגג, הן ניתנות לפתרון באופן יחסית מהיר, זול וקל. עם זאת, בשלב מסוים אין ברירה אלא להחליף אותו. השאלה היא איך אנחנו יודעים מתי זה הזמן הנכון?

  • כאשר מדובר בכמות גדולה של פגמים, או בפגם אחד גדול מאוד. 
  • כאשר אתם מתקנים באופן קבוע את הגג, אך בכל פעם מחדש הבעיה חוזרת על עצמה. 
  • כאשר הגג מתחיל להתפורר או אחרי שהוא משנה צורה בעקבות מזג האוויר.
  • כאשר יש הצטברות של עובש שלא ניתן להוריד באופן ידני.
  • כאשר הגג הוא בן מעל 20 שנים. 

מתי נכון לבצע איטום גגות?

שכנענו אתכם, ועכשיו אתם תוהים מתי לאטום את הגג? בגדול, ניתן לעשות זאת מתי שתרצו. רוב מתקיני הגגות ימליצו לכם לאטום את הגג בקיץ, כיוון שבקיץ אין גשמים. על מנת לבצע איטום גג כהלכה, חשוב לוודא שלא נספגו בו מים כיוון שאם האטימה נעשית כאשר יש מים בתוך הגג הם לא יוכלו לצאת החוצה וייווצר עובש בתוך הגג. עם זאת, ישראל ידועה כמדינה שכמעט ואין בה גשמים גם במהלך החורף, לכן ניתן לאטום את הגג בחורף מספר ימים לאחר הגשם האחרון, לאחר שהגג התייבש בוודאות.