זיפות גגות היא שיטת איטום בעלת מחיר נוח, העבודה מהירה יחסית וניתן לבצעה על כל גג. לכן, ישראלים רבים בוחרים בשיטה זו. אך לפני שמזמינים בעל מקצוע, ישנן מספר המלצות שכדאי לכם להכיר.

בחרו תקופה מתאימה בשנה 

ישראל היא מדינה חמה ולכן ניתן לזפת את הגג לאורך רוב השנה. את תהליך הזיפות ניתן לבצע לאורך כל ימי השנה אבל תהליך הייבוש יכול להיות מושלם רק בטמפרטורה שהיא מעל ל-21 מעלות. ללא ייבוש נכון, האיטום לא יגן על הבית ממזג האוויר היטב. אם בכל זאת החלטתם לזפת את הגג בחורף, שימו לב שהעבודה תוכל להתבצע רק לאחר 3-4 ימים ללא גשם כדי שהגג יהיה יבש לחלוטין בתחילת העבודה, אלא אם נוצר נזק לגג בעקבות תנאי מזג אוויר קיצוניים ובמקרה כזה, זיפות הגג הוא פתרון מעולה ונגיש.

הכנת הגג לאיטום 

שימו לב שבעל המקצוע שבחרתם מכין את הגג כמו שצריך. יש אנשים שיגידו שהכנת הגג היא החלק החשוב ביותר בעבודה ותשפיע על איכות האיטום ובעמידות שלו. הכנת הגג מתחלקת לשני חלקים:
בשלב הראשון יש לנקות היטב את הגג. כלומר, אסור שימצא על הגג כל דבר שעלול להפריע למריחה של הזפת כמו לכלוך, זבל, עלים ואנטנות ישנות שכבר לא בשימוש. לאחר מכן, השלב השני כולל מילוי חורים גדולים ביריעה, הוצאת אבנים שמוטבעות בזפת ישנה שנמצאת וקילוף של כל חומר איטום אחר שקיים על הגג. רק כשהגג נקי לגמרי, ניתן להתחיל בתהליך הזיפות. 

מנעו הישנות של הזפת 

ישראל היא מדינה חמה והזפת היא שחורה ואוגרת חום, מה שגורם לה לאבד מהקשיחות שלה ולהיווצרות חורים שמורידים את היעילות של החומר. בנוסף, תהליך אגירת החום, גורם לפליטתו הישר אל הבית, מה שמגביר את התחממות הבית. לכן, קבלני איטום רבים ממליצים על הלבנת הגג מדי שנה. העיקרון של הלבנת הגג עומד מאחורי העבודה שצבע לבן מחזיר את קרני השמש. בעבר, היו משתמשים בחומר הסיד ששומר על שכבות ההגנה ומשמש כחומר בידוד בעצמו. כיום, משתמשים בחומרים אחרים כמו חומרי צבע אקריליים שמגנים הן מפני קרני השמש והן מפני רטיבות. חומרי צבע אקריליים יקרים יותר ובהתאם לכך גם עמידים יותר ולכן מומלצים יותר על ידי אנשי מקצוע רבים.

שימו לב שלא עושים עליכם קופה 

המחיר של זיפות גג נחשב זול יחסית לשיטות נוספות שקיימות. עלות הזיפות של גג נעה בטווח המחירים שבין 30-50 ש"ח למ"ר. בגגות קטנים יותר שגודלם עד ל-100 מ"ר, המחיר עלול לעלות ובניגוד לכך, בגגות שגודלם מעל ל-100 מ"ר המחיר יורד בהתאמה. בדקו שבעל המקצוע מיומן וגובה מכם מחיר הוגן.

זיפות גגות היא עבודה יחסית קלה ומומלצת, שימו לב שהעבודה מתבצעת בתנאי מזג אוויר מתאימים ובעל המקצוע מכיר את העבודה, וגובה מכם מחיר סביר אשר תואם את גודל הגג. בנוסף, דאגו לשמר את יעילות האיטום ולבצע סיוד או הלבנה מדי שנה.