ביתכם סובל מרטיבות חוזרת ונשנית? הנכם שוקלים להגיש תביעה משפטית כנגד האחראי? רגע לפני שאתם ניגשים להכנתה, קראו ליועץ איטום מומחה!

רטיבות וחדירת מים לבתים הינה בעיה שיוצרת לרוב תסכול רב, אי נוחות ועוגמת נפש עבור הדיירים. מעבר לכך, הטיפול המתבקש בבעיה יכול לעלות לא מעט כסף ולקחת זמן ממושך. כל המשתנים הללו יחד מהווים פעמים רבות בסיס לתביעה משפטית, בה נדרש התובע להוכיח כי הנזק שנגרם לו מקורו באיטום הלקוי של הבית או המבנה. במקרה כזה, רצוי לפנות ליועץ איטום מוסמך ומומחה שיוכל להפיק עבורכם חוות דעת משפטית אודות בעיית הרטיבות בבית.

איך יודעים שהנזק נגרם מאיטום לקוי ולא מבעיה אחרת?

ראשית, חשוב להבין כי מטרת האיטום איננה רק למנוע חדירת מים ממקור חיצוני, כדוגמת מי גשמים וכד', אלא גם למנוע חדירת מים ממקור פנימי, החל מצינורות מים הזורמים בדירות ועד לרטיבות טבעית הנוצרת מלחות בחדרים מסוימים בבית, כמו חדר הרחצה למשל או השירותים.

עם זאת, לא כל בעיית איטום הינה בסיס לתביעה, ולא כל היעדר איטום מהווה חריגה מתקנות החוק. לכן, כשאנו מתייחסים ל"איטום לקוי" במאמר זה, הכוונה היא לאיטום שנעשה באופן לא נכון ולכן גם יוצר נזק רב ליושבי הבית, או לאיטום לקוי\חוסר איטום המהווה מעבר על החוק באופן כלשהו.

בכל אופן, הדרך המומלצת לגלות מהו מקור בעיית הרטיבות היא פנייה ליועץ איטום מומחה ומקצועי, או לחברת איטום המעניקה גם שירותי ייעוץ. זכרו כי לפני הטיפול בבעיה עצמה, יש צורך לגלות בדיוק מהו שורש הבעיה והאם היא נקודתית, או שמדובר בבעיה מתמשכת או בעלת פוטנציאל לחזור על עצמה. קחו בחשבון שקיימות בעיות איטום נסתרות מן העין, המחייבות בדיקה בעזרת עזרים טכנולוגיים מתקדמים.

חשיבות המסמך המוגש לבית המשפט על ידי היועץ המומחה

בנוסף, מעבר לחשיבות הבדיקה היסודית כאמור, חשוב לציין שגם מבחינה משפטית, ככל שהמסמך שיוגש במסגרת התביעה יהיה מפורט יותר, מסודר בעל מסקנות שלא משתמעות לשתי פנים, כך גם הסיכוי לזכות בתביעה עולה.

קחו בחשבון שיתקיימו מקרים בהם בית המשפט יחליט למנות איש מקצוע מטעמו שיבדוק את הנתונים. עם זאת, אין לוותר על בדיקה קודמת ויסודית של יועץ איטום או חברת איטום המתמחה בעניין, מטעמם של התובעים.