איטום גגות בתל אביב ובכלל, איננו עסק פשוט ובייחוד כאשר מדובר במבנים קיימים וישנים הדורשים תחזוקה מתמדת. במאמר הבא, תוכלו למצוא מידע חיוני אודות איטום גגות, איטום גגות במבנים וותיקים ושיטות איטום שכדאי לכל אדם להכיר.

איטום גגות בתל אביב ממבטו של הזפת

כמו שבטח הנכם יודעים, תל אביב אמנם שופעת במבנים חדשים, אולם מן הצד השני היא מכילה גם לא מעט מבנים ישנים בעלי אופי ייחודי, המהווים פעמים רבות עדות לתקופות בולטות בהיסטוריה מדינת ישראל. החל מבנייני הבאוהאוס או בסגנון אקלקטי שנבנו בנשות ה-20 או ה-30 של המאה הקודמת, דרך בנייני הרכבת והשיכונים שהוקמו בשנותיה הראשונות של המדינה ואילך, ועד למבנים החדשים יחסית המאפיינים את שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20 – כל אחד מסוגי המבנים הללו נחשבים כיום לוותיקים יחסית, וכן, דורשים לא מעט תחזוקה בתחום איטום הגגות.

הנה כמה בעיות נפוצות הקיימות במבנים וותיקם (ולא רק בתל אביב) :

 

  • תהליכי בליה מתקדמים – תהליכי בליה לא ייחודיים רק לסוג מבנה מסוים, אולם הגוני להניח כי ככל עוד שהמבנה ישן יותר, כך גם יופיעו בו תהליכי בליה מתקדמים יותר הכוללים קילוף של שכבות חיפוי ובידוד, סדקים, שברים ורטיבות.
  • נזקי חום – מטבע הדברים, החום (או הקור) פוגעים באופן ישיר בגגות בניינים, ולאורך שנים, אותה פגיעה יכולה להצטבר לנזק רציני בגג, בקירות החיצוניים ואף ביסודות הבניין.
  • מערכת ניקוז לקויה – בין אם מדובר בחסימה של מערכת ניקוז קיימת או פשוט תכנון לא נכון, בתקופות החורף והגשמים יכולים להיווצר מאגרי מים לא רצויים על הגגות.

 

גרים במבנה וותיק? פנו במהרה ליועץ איטום!

כל איש מקצוע העובד בחברת איטום מובילה, יעיד כי מציאת פתרונות איטום לבניינים וותיקם יכולה להיות קשה הרבה יותר ממציאת פתרון לבניין חדש, בייחוד כשמדובר בגגות. בין אם מדובר בחיפוי לקוי, סדקים שונים ותהליכי בליה כאמור, בבניינים ישנים יש בד"כ צורך לשלב בין פתרונות שונים ויצירתיים, המחייבים חוות דעת של מומחה בתחום. תפקידו של יועץ איטום, עוד לפני מציאת פתרונות האיטום עצמן, הוא חקר סיבת הרטיבות או הנזילות הקיימת, החיוני לשלב האיטום עצמו שיגיע בהמשך. במילים אחרות, ללא מציאת שורש הבעיה, הבעיות פשוט יחזרו על עצמן ויגרמו נזק ועוגמת נפש רבה לדיירים.