תחום איטום גגות רעפים הינו נישה בפני עצמו, הכולל לא רק את האיטום מפני נזילות, אלא גם את בידוד הגג מפני חום בקיץ, או קור בחורף. להלן, תוכלו למצוא סקירה תמציתית ויעילה אודות הנושא.

איטום גג רעפים: צרכים ומאפיינים

גג רעפים מתאפיין בכמה נושאים ייחודיים, לעומת גג רגיל, ההופכים אותו לנוח יותר לאיטום ועמיד יותר מפני נזקים ובליה לטווח הארוך. ראשית, גג רעפים מטבעו, הוא בעל שיפוע שמסייע בסילוק יעיל יותר של מי גשמים היורדים עליו (ולכן מטבע הדברים, שיפוע נמוך יותר של הגג, יעלה את הסיכון לרטיבות). שנית, הכיסוי של גג הרעפים, כלומר הרעפים עצמם למעשה, מהווים הגנה יעילה מפני רטיבות כאשר הם איכותיים ומונחים היטב. אולם, לגגות רעפים קיימים סיכונים ובעיות משלהם, המחייבים תשומת לב יתרה.

 

  • רטיבות ממקור פנימי – ציינו לעיל שגג רעפים עמיד יותר מפני חדירת רטיבות מבחוץ, אולם קיימים גגות רעפים בהם קיים חלל בין התקרה לגג עצמו, חלל בו יכולים להצטבר לחות ועובש שמקורם הוא בהפרשי טמפ' בין פנים לחוץ הבית, היוצרים הצטברות של אדי מים באותו חלל פנימי. שימו לב שבעיות כאלה לעיתים קרובות סמויות מן העין, ומכאן גם הסכנה להחרפתן.
  • שכבת בידוד לא יעילה – ככלל, מטרתה של שכבת בידוד איננה רק להגן מפני לחות ורטיבות, אלא גם לשמור על טמפ' נאותה בבית בעונות השנה. גג רעפים מגדיל למעשה את שטח פנים הגג, ביחס לגג שטוח ולכן, כאשר הבידוד איננו יעיל מספיק, חום עלול לברוח מפנים הבית בחורף או לחלופין במקרה אחר, חום עלול "להיתקע" בבית בימי הקיץ החמים.

 

אז מה מומלץ לעשות עבור איטום גג רעפים באופן האפקטיבי ביותר?

ראשית, יש לבחור את הרעפים המתאימים ביותר, בהתאם לשיקולי עמידות, סוג הבניה, גיאוגרפיה וכן, גם מחיר. שנית, ובטרם הנחת הרעפים, יש לדאוג לשכבת בידוד נאותה ונוספת לרעפים, עדיף אפילו שתיים, המונחות מתחת לשכבת הרעפים. בנוסף, מומלץ לבדוק את איטום הגג פעם-פעמיים בשנה, על ידי חברת איטום מוסמכת או יועץ איטום. במקרה של פרויקט בניה חדש, היינו ממליצים לפנות ליועץ איטום שילווה את תהליך בניית הגג מן ההתחלה, כדי למנוע נזקים עתידיים.