לצד איטום הגגות או המרתפים, איטום קירות חיצוניים מהווה את אחד הצרכים הבולטים והחשובים ביותר בתחום איטום הבית בכלל. אז מה המאפיינים של קירות חיצוניים ובאיזו שיטת איטום מומלץ להשתמש במקרה זה?

קירות חיצוניים ורטיבות

הגדרתם היבשה של קירות חיצוניים היא קירות המפרידים בין הבית או המבנה לבין החוץ, כלומר הסביבה. מטבע הדברים, קירות חיצוניים חשופים למפגעים שונים שאינם נוגעים דווקא למים, כגון נזקי חום, בליה וכד'. בפרט, בין נזקי הקירות החיצוניים הבולטים ביותר קיימת גם בעיית הרטיבות.

מהם המאפיינים העיקריים של קירות חיצוניים?

 

  • מעבר לעובדה שהם חשופים לנזקי הסביבה מבחוץ כאמור, הם חשופים גם להפרשי התנאים בין הבית לסביבה, לרבות הפרשי טמפרטורה בין הפנים לחוץ היוצרים אדי מים – אותם אדי מים יכולים לחדור לקיר בקלות כשאר החיפוי של הקיר איננו עמיד מספיק, או כאשר הקיר כבר בלוי יחסית ומכיל סדקים רבים.
  • קירות חיצוניים פעמים רבות מכילים גם צינורות מים המובלים אל הדירות או הבית – כאשר הצינורות נמצאים בתוך הקיר, אולם גם כאשר הם נמצאים מחוץ לקיר, הם חושפים אותו לסכנת דליפות ורטיות במקרה של פיצוץ צינור, או סדק בצינור.

 

  • קירות חיצוניים גם נוטים להיות מחופים על ידי חומרים שונים, כמו קרמיקה, שיש או אבן – הדבר איננו קשור ישירות לסכנת רטיבות, אולם אותם חיפויים יכולים בהחלט להחמיר את הנזק, או להסתירו למשך זמן רב מן העין, כשאר החיפוי לא מכיל שכבת בידוד יציבה וחזקה מספיק וכד'.

הפתרון: תחזוקה שוטפת ושימוש בשיטות איטום מותאמות

ההמלצה במרבית המקרים בכל הקשור לקירות חיצוניים היא לנקוט באיטום חיובי, כלומר איטום הנעשה מבחוץ ומונע מן המים לחדור אל פנים המבנה החל מהשכבה הבאה במגע עם המים. עם זאת, במקרה של מבנים קיימים, קירות חיצוניים מחופים או קירות חיצוניים עם צינורות מים, נמליץ לשקול גם חיפוי שלילי, כלומר חיפוי שנועד לחסום את המים מלהיכנס למבנה מן הצד הפנימי. בכל מקרה, תמיד כדאי להיוועץ עם יועץ איטום מומחה וחברת איטום בעלת ניסיון לשם בחירת הפתרון המתאים, או שילוב מותאם בים כמה פתרונות.