מי מאיתנו לא חווה נזילה במהלך חודשי החורף הגשומים ומיהר לאינטרנט לחיפוש אחר קבלן איטום? סביר להניח שאם אכן סבלתם מנזילה וחיפשתם עבור מומחה שיוכלו לעזור לכם לתקן את הנזילה, בוודאי נתקלתם באינטרנט במגוון רחב של חברות וקבלני איטום. אם כך, איך נדע כיצד לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר, שיבצע עבודה איכותית ואמינה?

על מנת לבחור נכון עלינו לבצע בדיקה מקדימה תוך התייחסות ל-6 קריטריונים חשובים. באופן כללי רצוי גם שלא לפנות לאיש המקצוע הראשון שנתקלים בו ולבקש מספר הצעות מחיר ממספר אנשי מקצוע, זאת תוך בחינת השיטות והחומרים השונים המומלצים לשימוש. נקודה חשובה נוספה היא שלרוב ניתן להתמקח על המחיר. אנו חיים בישראל, אחרי הכול. 

אישורים, רישיון והסמכות

חשוב לברר כי הקבלן אותו שקלתם להזמין הוא אכן קבלן מוסמך ומורשה בעל רישיון מתאים ובתוקף. ניתן בקלות למצוא את רשימת הקבלנים המורשים לאיטום מבנים באתר משרד הבינוי והשיכון. בנוסף, עליו להחזיק בהיתרים המתאימים לביצוע העבודה, למשל היתר בנייה בגובה. אל תתחילו לעבור עם קבלן בטרם ראיתם את הרישיונות שלו. לא חסרים רמאים בשוק. 

מוניטין מוצלח

חפשו איש מקצוע שקיבל ביקורות טובות, בעל מוניטין טוב והסתמכו גם על המלצות ושמועות משכנים, קרובים ובני משפחה. כך תוכלו להפחית את הסיכויים להעסקת קבלן שיעשה לכם בעיות, הן מקצועיות והן כספיות. 

אחריות והצעת מחיר

הצעת המחיר צריכה לכלול את העבודה הספציפית המבוצעת. חשוב לבדוק שאין שימוש במושג כללי. בנוסף, עליה להכיל את מחיר הביקור, החומרים, האביזרים והתייחסות לתעודת אחריות. האחרונה צריכה להינתן על ידי מבצע העבודה ולכלול את סעיפי האחריות, מידע על מבצע העבודה ומרכיבי העבודה, זמן האחריות וחתימה של נותן האחריות. עם זאת, שימו לב שלא תמיד הצעת המחיר היא המחיר הסופי שתשלמו, כיוון שייתכן שיעלו בעיות במהלך העבודה עצמה שלא ניתן היה לצפות מראש. 

מומחיות וניסיון

בשל המגוון הרחב של שיטות האיטום מומלץ לבחור בעל מקצוע המתמחה בתחום האיטום הדרוש לנו ואף הספיק לצבור בו ניסיון. ישנו מגוון רחב של שיטות איטום, ועליכם לוודא מהי השיטה המומלצת עבור סוג הגג שלכם, ולחפש את המומחה בהתאם. 

ציוד, חומרים וטכניקה

חשוב לבחור בקבלן איטום שמשתמש בציוד ובטכניקות מהמתקדמות ביותר. בנוסף, יש לוודא כי הוא משתמש בחומרים ייעודים ואיכותיים המאושרים על פי תו תקן (כלומר, חומרים שעמדו בתנאי האיכות והבטיחות הנדרשים).

עבודה על פי התקן

חשוב לוודא כי הקבלן עובד על פי התקן, כלומר עליו לבצע הכנה לאיטום, שבמהלכה תתבצע בדיקת שיפועים ולהראות הבנה ובקיעות בבחירת חומר האיטום המתאים. ההכנה לאיטום כוללת ניקוי ופינוי משטח האיטום מכל חפץ או ציוד שעלול לפגוע בעבודת האיטום או לגרום לסכנה בטיחותית. בנוסף, עליו לבדוק ולתקן את השיפועים במשטח האיטום במידת הצורך.