החלטתם לאטום את הגג שלכם ועכשיו אתם תוהים לעצמכם מהי השיטה הטובה ביותר? שמעתם ממומחים שונים הצעות שונות לשיטות שונות? מבולבלים? הגעתם למקום הנכון. 

מה כדאי לדעת בכדי להתאים את השיטה הנכונה לגג?

ראשית, חשוב לדעת שאין שיטה שהיא השיטה הכי טובה, אלא כל שיטה תלויה בשלל שיקולים הקשורים לגג שלכם. 

הדבר שהכי חשוב לזכור היא שחסכון על חומר האיטום יעלה לכם ביוקר בטווח הארוך. איטום הגג הוא דבר יקר, כיוון שהוא כולל הרבה עבודה ושימוש בחומרי גלם יקרים. אם תתפשרו על שיטה שאינה מתאימה לגג שלכם בכדי לחסוך עלויות, השיטה עשויה לא להתאים לגג שלכם והיא תיצור יותר נזק מתועלת. 

למשל, גג רעפים וגם בטון הם גגות מאוד נפוצים בישראל אך בו בזמן הם נפגעים הרבה ברגע שהולכים עליהם או בגלל שהתקינו אותם בצורה לא טובה, ולכן מומלץ להשתמש בהם בחומר חזק המבוסס על פוליאוריטן, חומר אשר אינו מפריש חומצה ועמיד מאוד בפני לחות ומים. לעומת זאת, בגג איסכורית שיטת האיטום הטובה ביותר היא באמצעות חומרים אקריליים או חומרים אפוקסיים, בעוד שבגג מתכת מומלץ יותר להשתמש ביריעות ביטומניות.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    מהם השלבים באטימת גג?

    מכיוון שמדובר בעבודה מאוד חשובה ועדינה, מאוד כדאי לפנות למומחה ולא לבצע את האיטום לבד. אם תבצעו את העבודה לבד והיא לא תבוצע כהלכה, זה יהיה כאילו לא ביצעתם את האטימה כלל. 

    1. יש לנקות את הגג באופן יסודי, רצוי עם מברשת. אם הגג שלכם הוא גג ברזל, וודאו שאתם מנקים גם את החלודה. 
    2. שטפו את הגג טוב טוב. זכרו שכל מה שיישאר על הגג – ייאטם יחד עם הגג שלכם ולא תוכלו להוציא אותו אחר כך. 
    3. ייבשו את הגג טוב-טוב. תוודאו שהוא יבש לחלוטין לפני שאתם עוברים לשלב הבא. 
    4. חפשו על הגג נזקים ונזילות. במידה ויש כאלה, תקנו אותם. רצוי שהתיקון יכלול שתי שכבות, ולא שכבה אחת, על מנת שלא יחזרו הנזקים באותו המקום. 
    5. וודאו שאתם יודעים באיזה כיוון צריך לשים את חומר האיטום כך שיאטום באופן האופטימלי מפני מזג האוויר. בנוסף, בדקו את הטמפרטורה ואת רמת הלחות במידה וחומר האיטום דורש טמפרטורה מסוימת כאשר שמים אותו. 
    6. מרחו פריימר על כל הגג באמצעות מברשת. אם חומר האיטום לא דורש מריחת פריימר, ניתן לדלג על שלב זה. 
    7. מרחו שכבה דקה ושווה של חומר איטום על הגג. מרחו את חומר האיטום בכל פעם על חלק קטן של הגג ועבדו בשלבים. במידה ויש צורך בשכבה שניה של איטום, יש לחכות לפחות 6 שעות מרגע מריחת השכבה הראשונה. הימנעו ממריחת יתר. 
    8. עברו על שכבת האיטום היבשה, וודאו שכל הגג מרוח בחומר איום והוסיפו חומר איטום במקומות שפספסתם.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם