למידה כיצד לאטום מרפסת יכולה לחסוך ממך התמודדות עם כמה תיקונים רציניים בבית.  מרפסת שנותרת ללא איטום מועדת לפגיעות רטיבות וסדקים. כל אלה יכולים לגרום לכאבי ראש גדולים של כל מי שיש בבעלותו בית ובו מרפסת.

מדוע המרפסת שלך צריכה להיות אטומה?

בטון נראה די קשה, במיוחד כשהוא חדש. נראה שהחומר החלק הזה, שנראה קשיח כמו סלע, ​​הוא חזק ובלתי ניתן להריסה. אולם, במציאות הבטון הוא נקבובי, מה שאומר שהוא יכול לספוג נוזלים.

זה אולי לא נשמע כמו בעיה גדולה, עד שתתחיל לשקול את העובדה שגשם וטל (ואם אתם מירושלים- אז אפילו מעט שלג מדי פעם) הם כולם נוזלים שהמרפסת שלך תהיה חשופה אליהם. במיוחד אם נוסיף למדורה קצת יין שנשפך בערב בזמן בילוי לילי, תוך הנאה מהנוף הנשקף אליכם מהמרפסת שלכם- ותראו שיש לכם די בלגן על הראש.

עם הזמן, הגשם שהמרפסת שלכם סופגת יחליש את הבטון מבחינה מבנית. סדקים יתחילו להופיע על פני השטח, ויאפשרו לחלחול עוד יותר לחות. כאשר המים האלה קופאים, הם מתרחבים, עלולים לשבור את המרפסת שלכם ולהפוך אותם ללא בטוחים לשימוש. לצורך כך- מקובל להשתמש במרפסות באיטום הספגה- איטום מלט או בטון בעזרת איטום הספגה עוצר את ספיגת הלחות הזו. התוצאה היא מרפסת עמידה בפני כתמים, עמידה בפני לחות, קלה יותר לניקוי ופחות מועדת לסדקים ולנזקים.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    איך אוטמים את המרפסת?

    לאחר שבחרת את חומר האיטום המועדף עליך, לפני הכל- בדוק את תחזית מזג האוויר שלך:  הקפד לאטום את המרפסת שלך כאשר אתה יכול להיות סמוך ובטוח שמזג האוויר יהיה טוב ובהיר למשך יומיים עד שלושה בעוד האיטום מתייבש. לאחר מכן, אל תוותר על ניקוי יסודי של המרפסת. השתמש בשואב אבק ושטוף את הרציפה היטב, כך שתסיר כל פסולת, לכלוך או כתמים שאינך מעוניין לשמר על ידי איטום במקום. אחר כך, תן למרפסת להתייבש לגמרי. השתמש במברשת צבע על מנת לאטום את שולי המרפסת. אטום בין עמודי מעקות ואת המעקה עצמו, ודאג לכסות את כל אזורי הבטון הנראים לעין. השתמש בגלגלת צבע בכדי למרוח את חומר האיטום על שאר המרפסת, תוך שאתה מתחיל מהקצה הרחוק של המרפסת תוך התכנסות והליכה כלפי הבית.

    אפשר לחומר האיטום להתייבש עד 48 שעות לפני החזרת הרהיטים למרפסת וחידוש השימוש בהם.

    כל הכבוד! אטמת את המרפסת שלך! ועכשיו מה?

    לאחר שהמרפסת שלך אטומה, שמור עליה בעזרת ניקוי עדין להסרת לכלוכים נראים לעין באופן קבוע. יש למרוח צבע המיוחד לבטון לאחר התייבשות חומר האיטום ולחדש שוב את חומר האיטום מדי שנה- לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

    ללמוד כיצד לאטום מרפסת בטון אולי נראה כמו מטלה, אך הדבר יכול לחסוך לך הרבה עבודה בעתיד! כך, בעזרת טיפול הולם במרפסת שלך, תוכל להינות מהשימוש בה לאורך שנים.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם