בעוד איטומו של גג חשוף, בו חומר האיטום הינו השכבה היחידה הנמצאת על הגג ולכן ניתן להשתמש במבחר חומרים ושיטות לאטום את הגג בצורה המתאימה ביותר, איטומו של גג מרוצף הינו סבוך יותר ודומה יותר לריצופן של מרפסות. 

מכיוון שמדובר בשטח המכוסה בחול ובלטות מעבר לתשתית הגג עצמה, נדרשת עבודה דקדקנית יותר על מנת להבין מה הפעולה הנדרשת על מנת לאטום את הגג בדרך שתהיה הכי בטוחה, איכותית ונחוצה. ישנם דברים רבים היכולים להוביל לבעיות באיטומם של גגות מרוצפים, ויש לוודא באיזו בעיה מדובר לפני שניתן לגשת לחיפוש הפתרון אליה. מכיוון שמדובר בתהליך סבוך ומגוון יותר מאיטום גג חשוף פשוט, הבדלי המחירים וכמויות החומרים בהם ניתן להשתמש לעבודה זו גדולים ומגוונים גם הם. זמני העבודה משתנים דרסטית גם הם – בתלות בעבודת האיטום הנדרשת ובתקלות בהם נתקל בעל המקצוע המבצע אותן, עבודות אלו עלולות לקחת בין שעה לכשלושה שבועות.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    איך מבצעים איטום גגות מרוצפים?

    ראשית, יש לבדוק מהו הצורך לשמו יש לאטום מחדש את הגג. האם מדובר בנזילה נקודתית? או שמא מדובר בהצפה מוחלטת של הגג, הדורשת איטום מחדש של הגג עצמו, מתחת לריצוף? 

    אם מדובר בכמה נקודות בעייתיות בריצוף הגג, ניתן להסתפק באיטום קל ונקודתי של אזורים הדורשים זאת. איטום מסוג זה דורש למצוא את הנקודה הספציפית של הנזילה, שאינה תמיד ברורה ממבט ראשון. לאחר ניקוי של האזור מלכלוך וגורמים מפריעים כמו דודי שמש, נעשה שימוש בחומר בשם רובה על מנת לאטום את החריצים שבין המרצפות. חומר זה רגיש לשמש ונוטה להתקלף אם לא נאטם כראוי, ולכן לא מומלץ להשתמש ברובה בלבד לאטימת הנזילה, למרות שמדובר האופציה הזולה ביותר. לאחר מכן, נעשה שימוש בחומר אוטם – חומר אקרילי או חומר פוליאוריטני, הנמרחים על גבי הגג בשתי שכבות ומונעים את חדירת המים בין המרצפות. ישנו מגוון של חומרי איטום משני הסוגים, ובחירה באחד המתאים עלולה להיות מושפעת ממגוון גורמים. 

    אם מדובר באיטום הרוס לחלוטין, אין ברירה אלא להרים את הריצוף ולהחליף את חומר האיטום בבסיס הגג. חומר האיטום המשומש הינו לרוב יריעות ביטומניות, מכיוון שהן מהירות להתקנה ועמידות במיוחד. גם כאן יש צורך בניקוי הגג מגורמים מפריעים, ולאחר הורדת הריצוף מתבצעת בדיקה של שיפועי המרזב בגג. במידה ואינם מספיקים, ניתן ליצור שיפועים המאפשרים מעבר של מים למרזב בצורה המיטבית. לאחר האיטום של שכבת הבסיס של הגג, ובדיקה כי האיטום אכן עמיד במים, ירוצף הגג מחדש ויאטם שוב עם רובה וחומר אטימה כך שיהיה מוגן ממים בצורה המירבית. 

    ניתן לתקן את האיטום בגגות מרוצפים בשילוב של דרכים וחומרים ממה שמפורט לעיל, אך הדרך הבטוחה והעמידה ביותר הינה איטום מחדש של הגג, בתלות בנחיצות הדבר. תיקון נקודתי הינו לרוב פתרון זמני, ואינו מחליף איטום מלא במידת הצורך. 

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם