הגג שלכם נמצא באופן קבוע מחוץ לבית ונתון לשינויי האקלים: השמש הישראלית, הרוח, הגשם, הברד… ואין שום ספק שהגג שלכם סופג פגיעות ונזק ככל שהזמן עובר. גג רגיל  חדש יכול להיות יעיל לכ-20 שנה, אך ככל שהוא סופג יותר שמש וגשם כך הוא נתון לבלאי גדול יותר המוביל בסופו של דבר לדליפות. על מנת למנוע את הדליפות הללו, מומלץ כי תאטמו את הגג שלכם באמצעות חומר מבודד שישמור על הגג מפני הבלאי הבלתי נמנע.

מה הכוונה באיטום גג?

על מנת למנוע בלאי מומלץ לשים חומר אוטם על הגג. החומר האוטם יוצר שכבה מגנה נוספת על הגג ומאפשרת את עיכוב הבלאי במזג אוויר קיצוני ובמקרים של אירועים יוצאי דופן. האיטום מומלץ במיוחד עבור גגות הנוטים לאסוף עליהם מים ועלים. ברגע שהאיטום נעשה, שכבה זו מסיטה את הקרינה של השמש ואת הנזק שגורמים הגשם והברד, כך שלא נוצר פגם בגג עצמו. בנוסף, החומר האוטם יכול למנוע מצב של עובש על הגג במהלך החורף הגשום. איטום גגות צריך להיות מבוצע על ידי איש מקצוע בעל ניסיון באיטום, כיוון שצריך לוודא שהאיטום מונח על כל הגג ושלא נשארים חורים קטנים שיוכלו לגרום דליפות ונזקים אחרים.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    יתרונות באיטום גג

    • הגנה ממים ושמירה על משטח הגג: איטום מגומי וסיליקון הוא האיטום ששומר באופן המוצלח ביותר על הגג שלהם כיוון שהוא אוטם את כל הדברים שהגג לא אמור לקלוט מצד אחד, ומצד שנים מאפשרים לחומרים כמו אדי מקלחת לצאת מהבית החוצה. בעזרת איטום מגומי וסיליקון הבלאי של הגג יהיה מופחת ובעקבות כך הגג יישמר לזמן רב יותר. 
    • הגנה מפני קרינה: כאמור, הגג נמצא במהלך כל חייו בחוץ ולכן הוא נמצא באופן קבוע תחת השמש. הקרינה יוצרת שינויים במולקולות של הגג ויוצרת בלאי עם הזמן. חלק מהגגות מכילים חומרים רפלקטיביים (מחזירי קרני שמש) בכדי לשמור על הגג כמה שיותר, אך שיטה נוספת למנוע חשיפה לקרני השמש היא באמצעות איטום הגג. 
    • העלאת חסינות לאש: לפעמים, מרוב החום, גגות עולים באש. איטום הגג ימנע את הסיכוי לשריפת הגג. 
    • מניעת עובש: סוגים שונים של איטום הגג (למשל, איטום מגומי) לא מאפשרים הישארות על נוזלים עליהם וכך לא נשארת על הגג לחות ובעקבות כך גם לא נוצר עובש. מדובר בדבר חשוב מאוד במיוחד במקומות בהם יש לחות גבוהה, כמו במישור החוף בישראל. 
    • הורדת רמת החום של הגג והורדת עלויות הקירור: הגג נוטה לאגור את החום שהוא מקבל והחום הזה עובר אל תוך הבית, דבר הגורם להדלקת המזגן במשך שעות רבות בתוך הבית. אם תאטמו את הגג, החומר האוטם ימנע את החדירה של החום אל הגג, כך שהוא לא יקרין את החום אצלכם בבית ולא תאלצו לפתוח מזגן על מנת להתגבר על החום. 

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם