כיום, יש שיטות רבות ומגוונות לאיטום גגות, אך הותיקה מהן היא זיפות הגג. שיטה זו נפוצה מאוד ומומלצת על ידי אנשי מקצוע רבים, בשל העובדה שהיא נוחה, זולה ומהירה. מנגד, אחרים מתנגדים לשיטה זו וטוענים שישנן שיטות קלות וחסכוניות יותר. אז לפני שאתם מחליטים ומתקשרים לאיש מקצוע, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

אז מה זו בכלל השיטה הזו?

איטום גג באמצעות זפת מתבצע על ידי מריחה של משטח הגג בשכבות של זפת. הזפת היא חומר גמיש ועמיד למים ולכן היא אוטמת את הגג לתנאי מזג האוויר השונים – רוחות, גשמים וקרני שמש.
ישנן שתי שיטות לאיטום באמצעות זפת – זפת חמה וזפת קרה.
באיטום בזפת חמה, משתמשים במבער מיוחד שמחמם את הזפת. החימום מעניק לזפת גמישות ומאפשר את המריחה הקלה. לעומת זאת, הזפת הקרה משמשת בעיקר לאטימת נקודות ספציפיות בגג שלא אטומות היטב.

מתי כדאי לזפת את הגג?

מומלץ לזפת את הגג אחת ל-3 עד 5 שנים בעדיפות לחודשי הקיץ, לפני תחילת החורף. זיפות של גג רטוב יפגע בשלמות הייבוש וימנע את האיטום ההרמטי שהזפת יכולה להעניק.
אם בכל זאת החלטתם לזפת בחורף, שימו לב שניתן לזפת רק לאחר 3-4 ימים ללא גשם כאשר הגג יבש לחלוטין.

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    האם כדאי לזפת או שמא לשקול שיטה אחרת?

    מצד אחד, הזפת היא אכן זולה יחסית לשיטות אחרות, היא קלה לביצוע ולא דורשת מיומנות גבוהה (למרות שתמיד מומלץ להיעזר באיש מקצוע) וניתן לבצע אותה על כל גג. גם גג עמוס בדודים יכול להיאטם על ידי זפת בניגוד לשיטות אחרות שדורשות פינוי של כל המכשירים ו\או החפצים שנמצאים על הגג.
    מצד שני, הזפת מושפעת מתנאי מזג האוויר. כשחם, הזפת מתרחבת וכשקר היא מתכווצת, עובדה זו משפיעה מאוד על היעילות שלה. בנוסף, הזפת היא שחורה וקולטת קרני שמש, אבל עובדה זו יכולה להיפתר על ידי הלבנה של הגג בעזרת סיד או חומרי הלבנה. אך ההלבנה דורשת אחזקה שנתית לשמירה על היעילות שלה.

    איך מזפתים גגות?

    תחילה, מכינים את הגג. התהליך כולל ניקיון של הגג מכל לכלוך, זבל ומכשירים שלא בשימוש. בנוסף, ממלאים חורים בגג ומקלפים כל חומר איטום ישן. לאחר מכן, מורחים שכבת יסוד. שכבת היסוד מבטיחה היצמדות של הזפת. לפני מריחת הזפת יש לוודא שחומר היסוד התייבש לחלוטין, תהליך שעשוי לקחת יום. כאשר חומר היסוד יבש לחלוטין, מתחילים בזיפות הפינות ורק לאחר מכן מורחים את הזפת לכל אורך הגג. השלב האחרון מתבצע כאשר כל הגג מזופת, יבש ולא חם, והוא ההלבנה שמסייעת על שמירת האיטום ועל יעילותה.

    כמה זה יעלה לי?

    המחיר מושפע ממורכבות העבודה שכוללת את שטח הגג, החפצים שנמצאים עליו, נגישות ועוד. המחיר נע בין 35 ש"ח למ"ר ל-60 ש"ח למ"ר. בנוסף, ככל שהגג קטן יותר, כך תאלצו לשלם יותר עבור כל יחידת שטח.

    בקצרה, איטום גגות בזפת היא שיטה קלה, נוחה וזולה אך שנויה במחלוקת. לכן, תמיד מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לפני שאתם מחליטים על שיטת איטום עבור הגג שלכם.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם