תל אביב היא עיר ותיקה, בה שוכנים מגוון רב של סוגי וסגנונות בניינים מתקופות שונות. מבנים כאלה נוטים לסבול מתשתיות לקויות עקב חוסר תחזוקה שוטפת כמו אטימת גגות.
כמו כן, הקיץ התל אביבי ידוע כחם ולח. עם זאת, כמעט ולא נשמעות תלונות על החורף בתל אביב, וזו גם בעיה. אמנם החורף בישראל לא סוער וקר במיוחד, אך כמות המשקעים בתל אביב לא נמוכה וגג שאינו אטום לא יעמוד גם בטפטוף לאורך זמן.
איטום גג לא מסייעת רק בהרחקת מים אלא גם מסייעת להגן תרמית על הגג ועל המבנה כולו. אם בעיות מסוג זה אינן מאובחנות בזמן אזי הן מחמירות ומתפשטות במהירות, מלוות בעובש, פטריות, סדקים וליקויים נוספים.

מה שיטת האיטום המומלצת?
יש מספר כללים שחשוב להקפיד עליהם כאשר מבצעים איטום אך לא ניתן לקבוע מה שיטת האיטום באופן גורף מכיוון שכל מקרה יבחן לגופו ולכל שיטה יתרונות-חסרונות משלה. כך למשל, היריעות הביטומניות עמידות לטווח הארוך אך בעלות עלות כספית גבוהה, וניתן ליישמה רק אם הגג ריק ולא מותקנות עליו מערכות, אחרת תיתכן עדיפות לשיטת הזיפות.
כלומר, הבחירה בשיטת האיטום תלויה בפרטים הבאים: האם המבנה הוא בניין משותף או בית פרטי? האם בוצע בעבר איטום על הגג ובאיזו שיטה? האם על הגג מותקנים מזגנים, דוודים, קולטי שמש? מה גודל התקציב לעבודה?

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    כיצד לבחור בעל מקצוע מתאים?
    בעיר תל אביב פועלים קבלני איטום רבים אך הבחירה בקבלן צריכה להתבסס על פרמטרים של ניסיון, מקצועיות ואמינות. מומלץ לפנות למספר קבלני איטום, לבקש הצעות מחיר ולהשוות ביניהן.
    מהבחינה הזו כדאי למדוד או לכל הפחות להעריך את שטח הגג ולבקש הצעת מחיר. יש לספק לנותן השירות את שטח הגג, את מספר הדודים, המזגנים והקולטים שעל הגג ורק לאחר מכן לבקש הצעת מחיר סופית. קבלנים שונים יכולים לתת הצעה זולה מאוד בהתחלה, אך לאחר מכן לייקר אותה "תוך כדי תנועה" ולכן נדרש לספק את כל הפרטים מההתחלה. אם נותן השירות לא מוכן לתת הצעה לפני שהוא רואה את הגג בעצמו, אז לרוב מדובר באדם שלא מוכן להתחייב למשהו שהוא אינו מכיר בוודאות וזהו סימן חיובי. במקרה כזה, הזמינו אותו להתרשם מהגג ולתת לכם הצעה בהתאם.
    יש לציין כי המחיר הממוצע לאיטום למ"ר בתל אביב הוא כנהוג ביתר הערים בישראל.

    מה התקופה המתאימה לביצוע עבודות איטום?
    ניתן לבצע עבודות איטום בתל אביב לכל אורך השנה. אין סיבה להמתין לחורף או לחכות לתום הקיץ. איטום יעיל יתבטא גם בימים חמים כאשר אין גשמים או משקעים כלשהם. כאמור, האיטום ישבר את רמת הבידוד התרמי והאקוסטי, ימנע הצטברויות נוזלים על הגג וישפיע לטובה על איכות החיים במבנה. על כן, רצוי לבצע את האיטום בהקדם עם כניסת הדייר למבנה.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם