מה הן יריעות ביטומניות? 

יריעות ביטומניות מורכבות בעיקר מחומר שנקרא ביטומן. תחת קבוצת החומרים המסווגים כביטומניים נמצאים אספלט וזפת, אלו חומרים המסיסים בפחמן דו-גופרי. 

למה דווקא יריעות ביטומניות?

לשימוש ביריעות ביטומניות מספר יתרונות. ראשית, אין צורך לתחזק את הגג אחרי האיטום ואין חשש שהגג ילבין. כמו כן, יריעות ביטומניות עמידות ביותר, גם לחום קיצוני וגם לקור ורטיבות ויש סוגים שונים שמתאימים לתנאים שונים. 

מצאו את היריעה הנכונה לכם

כפי שציינו, יריעות ביטומניות יכולות להיות עמידות לחום ולקור, יש יריעות שיותר מתאימות לאחד מאשר השני וחשוב לבחור ביריעה שתענה על הצרכים שלכם באיטום הגג.

  • יריעה מסוג SBS עמידה יותר לקור ולכן פחות מתאימה לגגות הישראליים שסופגים חום רב. עם זאת, יריעה זו טובה בעיקר לאיטום של מרתפים, רצפות ומקלטים. בנוסף, אם אתם מתגוררים בצפון וחווים קור כבד בחורף, יכול להיות שתוכלו להשתמש ביריעות ביטומניות לאיטום הגג שלכם. 
  • – יריעה מסוג APP היא יריעה שמתאימה יותר לגג הישראלי הממוצע משום שהיא עמידה לחום ולשמש ומומלצת לשימוש בגגות שסופגים שמש רבה.

יריעות ביטומניות מגיעות בעובי שונה של 4 מ"מ או 5 מ"מ, והבחירה בעובי היריעה בדרך כלל תלויה בסוג הגג. יריעה של 5 מ"מ עמידה וחזקה יותר מזו של 4 מ"מ. לרוב מומלץ להשתמש בשתי שכבות של יריעה של 5 מ"מ למרות שלעיתים יהיה ניתן גם להשתמש ב4 מ"מ. 

צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם

    עלות

    על פי רוב, לא יהיה הבדל במחירן של יריעות SBS ליריעות APP ואם ישנו הבדל הוא לא מהותי. אם כך אתם וודאי תוהים היכן נטוע ההבדל – בעובי היריעה. ליריעה של 4 מ"מ עובי לרוב תשלמו בין 65-80 שקלים למטר בעוד שליריעה החזקה יותר בעובי 5 מ"מ לרוב תשלמו בין 85-100 שקלים. 

    כמובן שיכולות להיות הוצאות נוספות בהתקנה, אך הן תלויות בנגישות לגג ובמצבו ולכן לא ניתן לנבא אותן מראש. 

    סוג הגג 

    זה לא סוד שגגות שונים דורשים טיפול שונה. לפני תחילת הטיפול, בדקו מה מצבו של הגג. אם הגג במצב קשה והאיטום המקורי שלו הרוס לחלוטין תאלצו לקלף את האיטום לגמרי כדי לעבוד עם תשתית חלקה ונקייה לאיטום אופטימלי. בגגות בעלי איטום ישן יש לקלף את החלקים הבולטים והרופפים, במקרה של גגות המורכבים מטיח תאלצו לקלף את החלקים האלו כיוון שטיח סופג מים ויכול להוביל אתכם לנקודת המוצא: דליפה. במקרה של גג חדש, הקפידו לייצר שיפועי בטון טרם האיטום כך שהמים יוכלו לזרום לכיוון המרזבים. 

    עשו ואל תעשו

    • עשו: השתמשו אך ורק בחומרים ממשפחת הביטומניים (חומרים כמו זפת).
    • אל תעשו: אין לאטום מעל חומרים אקריליים. אם לגג שלכם יש איטום אקרילי ישן תאלצו לבצע קילוף מלא של הצבע לפני השימוש ביריעות ביטומניות.
    • עשו: בדקו שניתן לפרוש יריעות על הגג, גגות עמוסים בעצמים בולטים (כגון דודי שמש וצלחות לוויין) יהיו בעייתיים יותר לאיטום בשיטה זו.
    • אל תעשו: אל תשאירו צנרות ישנות, קוביות בטון וכן הלאה, אשר יכולים להוות מכשול לעבודת האיטום. 
    • עשו: שטפו בצורה יסודית את כל שטח הגג ותנו לו להתייבש לחלוטין (כ24 שעות טרם האיטום). אחוז גדול מעבודת ההתקנה הוא בהכנת הגג לפרישת היריעות.

    צרו קשר עכשיו ויועץ איטום מומחה, ניסים הררי יחזור אליכם