הצורך באיטום קירות הינו אחד הנפוצים בעולם האיטום ולכן, עובדי איטום מכירים אותו היטב. עם זאת, קיימים כמה דברים שעליכם לדעת, גם אם אינכם אנשי מקצוע, על מנת שתוכלו לדאוג לביתכם ולבטיחותו באופן המלא. הנה מידע שימושי שיסייע לכם להבטיח שעבודת האיטום אכן תתבצע כמו שצריך.

 

  • באילו אזורים בבית יכולות להופיע בעיות איטום?

 

בעיות איטום שונות יכולות להופיע בד"כ או בקירות החיצוניים של הבית, אלה החשופים לגשם, שמש וכד', או בקירות פנימיים החשופים ללחות יתרה כמו קירות חדר האמבט, המטבח, המרתף ועוד. באופן כללי יותר, בעיות איטום יכולות להופיע בכל קיר הבא במגע עם צינורות מים, ניקוז ועוד (גם אלה שלא נראים בעין). לכן, ניתן לומר כי בעיות איטום יכולות להופיע למעשה כמעט בכל קיר.

 

  • מה ניתן לעשות בעת גילוי בעיית איטום בקירות הבית?

 

ראשית, חשוב מאוד לגלות בדיוק מהו מקור הבעיה ובפרט, לא למהר לפתור את בעיית האיטום עם פתרונות "זמניים". חשוב לזכור כי רטיבות ונזילות יכולות להחליש את עמידות הקיר, לערער את הבטיחות של הבית כולו ולגרום נזקים ארוכי טווח שיהוו עול כלכלי על בני הבית.

לכן, בטרם הפנייה לאנשי המקצוע האמורים לפתור את בעיית האיטום, יש לגשת ליועץ איטום מוסמך עבור מציאת שורש הבעיה במדויק  וקבלת הצעות רלוונטיות לטכניקות ודרכי האיטום האפשריות.

 

  • אילו טכניקות נפוצות בתחום איטום קירות?

 

השאלה שצריכה להישאל בהקשר לכך היא – האם יש צורך באיטום הקיר מצדו הפנימי, או שיש צורך באיטום מצדו החיצוני? איטום פנימי יוכל לכלול ציפוי בחומרים שונים, ריסוס הקיר בעזרת חומרים מתגבשים וכד'. ציפוי חיצוני יכול לכול שימוש ביריעות ביטומניות, זפת ועוד. כמו כן, חשוב לסתום סדקים וחורים למיניהם שנוצרו בעקבות בעיית האיטום, כדי לחזק את עמידות הקיר.

כמו כן, קיימים מקרים בהם הקירות מצופים באבן או בחומרים אחרים המקשים על זיהוי מקור הנזילה\הרטיבות. במקרה כזה, ייתכן ואופציה העדיפה תהיה להגן על הקיר מצדו הפנימי דווקא, ולחזק את הקיר באופן אחר. בכל מקרה, יועץ האיטום יוכל להציג לפניכם את כל האפשרויות הקיימות בהתאם לסוג הבעיה שתמצא בביתכם. זכרו כי בכל הקשור לאיטום בדיקה מוקדמת = חיסכון בזמן ובכסף!