שאלה – האם בתחום איטום גגות תל אביב שונה משאר הארץ?

תשובה – אמנם תל אביב היא אחת הערים הגדולות בארץ (אם לא הגדולה מכולן) ויש בה יותר נכסים שמצריכים איטום (למשל בתים פרטיים, בנייני מגורים, משרדים, בתי מלון וכו'), אבל עבודת האיטום עצמה אינה שונה בתל אביב לעומת מקומות אחרים בארץ. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שאיטום גגות תל אביבי יעלה יותר מאיטום גגות בפתח תקווה למשל. הסיבה לכך היא פשוט היצע וביקוש.

שאלה – אני גר בבניין לשימור בתל אביב. האם איטום הגג שלי יהיה שונה?

תשובה – בניינים לשימור בתל אביב (למשל בנייני באוהאוס בשכונת נווה צדק) אמנם מהווים אתגר בתחום האיטום ומצריכים תחזוקה שוטפת בכל הנוגע לאיטום, אבל אתה יכול לפתור את הבעיה בקלות באמצעות יועץ איטום. יועץ איטום הוא זה שיידע להתאים את שיטת האיטום לגג שלך. הוא זה שימליץ על עבודת האיטום הראויה, יבדוק את הבניין, יאתר בו ליקויים אם יש ויציע אסטרטגיה שתכלול את דרכי העבודה, שיטות העבודה וחומרי האיטום.

שאלה – אני גרה מול הים בתל אביב וסובלת מנזילות. מה יכולות להיות הסיבות לכך?

תשובה – כל בית הוא יחיד במינו בתחום האיטום כך שקשה להחליט מבלי לבקר בנכס. ככלל, כל הבניינים באשר הם יכולים לסבול מבעיות שונות בתחום האיטום בלי קשר למיקומם:

  • בלייה – תהליכי בלייה מתרחשים לאורך השנים ויכולים לגרום לקילוף של שכבות בידוד וחיפוי, לסדקים, לשברים ולרטיבות. ככל שהבניין ישן יותר עולים הסיכויים שהוא יסבול מבלייה, אבל כאמור – כל מקרה לגופו
  • נזקי אקלים- קור וחום פוגעים בגגות של בניינים ויכולים לגרום במהלך השנים לנזק בגג, בקירות החיצוניים ואפילו ביסודות של הבניין עצמו. גם כאן כל בניין עומד בפני עצמו
  • בעיות ניקוז – חסימה בניקוז או תכנון לקוי של המערכת יכולים לגרום להצטברות מי גשמים על הגג

אני ממליץ להזמין יועץ איטום בתל אביב שיבצע ייעוץ איטום לצורך איתור מקור הנזילה. הוא ימצא את שורש הבעיה וימליץ על פתרון איטום שיתאים לביתך, כך שתוכלי ליהנות מראש שקט להרבה שנים.