ניסים הררי יועץ איטום פורומים יועץ איטום ניסים הררי עונה לכם על כל השאלות מהו תפקידו של יועץ איטום ומה ההבדל בינו לבין עובדי איטום שונים?

תגיות: 

מציג 3 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #489
      עידן
      אורח

      היי, אני דייר בבניין שמומעד לעבור תמ”א 38 בהרצליה. כרגע יש לנו קבלן שמלווה אותנו בפרויקט אשר המליץ לקבל יעוץ בנוגע לאיטום מיועץ איטום בעל ניסיון. מהו תפקידו של יועץ איטום ומה ההבדל בינו לבין עובדי איטום שונים?

    • #490

      אם הבניין שלכם מועמד לתמ"א 38, ייתכן וכבר ביררתם לגבי קבלן או אנשי מקצוע נוספים שילוו את הפרויקט. אולם רגע לפני הצעד הבא, כדאי לכם לקרוא על איש מקצוע אחד נוסף שילווה את הפרויקט, כזה שיסייע לכם לחסוך כסף רב בעתיד ולהימנע מעוגמת נפש מיותרת הנובעת מרטיבות בבית!

      יועץ איטום ככלל, הינו האיש העומד מאחורי עבודות איטום שונות ומטרתו היא להציע את אסטרטגיית האיטום הנכונה, תוך בדיקת המבנה הקיים והליקויים בו, או לחלופין, ללוות פרויקט בנייה חדש ולהתוות את דרך האיטום (הכוללת את השיטות והחומרים בהם ייעשה שימוש). בנוסף, יועץ איטום עוסק גם במתן חוות דעת מקצועיות באשר לליקויים באיטום וחוות דעת לבית משפט.

      ההבדל העקרוני בינו לבין עובדי איטום בפועל, עוץ בעובדה שיועץ האיטום מסתכל על הבעיה "מלמעלה" ועוסק יותר בתכנון האיטום והתווית דרך העבודה, לעומת עובדי איטום העוסקים בביצוע עבודות האיטום עצמן.

      • #491
        רועי
        אורח

        מדוע שיפוץ הבניין בעקבות תמ"א 38 מצריך פנייה ליועץ איטום?

        • #492

          יתרונו של יועץ האיטום הינו בידע הרחב והמקצועי בנושא האיטום, לא רק לגבי חומרי ודרכי האיטום עצמם, אלא גם בכל הקשור לתקנות החוק וזיהוי כשלים וליקויים בקנה מידה רחב. פרויקט תמ"א 38 (בין אם מדובר בפינוי בינוי ובין אם מדובר בשיפוץ ועיבוי בלבד) מחייב חוות דעת מקצועית באשר לנושא האיטום, לרבות זיהוי סדקים, שברים ובלייה של מערכת האיטום הישנה, או הצעת אסטרטגיית איטום חדשה, הניתנת על ידי יועץ איטום, או חברת איטום המתמחה גם במתן חוות דעת.

    • #493
      עידן
      אורח

      מי אמור לדאוג לייעוץ האיטום?

    • #494

      ככלל, בפרויקט של תמ"א 38 (למעט מקרים מיוחדים), הקבלן הוא זה שאמור לדאוג ליועצים ולמומחים הקשורים לבנייה. עם זאת, רצוי מאוד שכל וועד בניין ידאג לבחון את איש המקצוע אשר הקבלן מציע, על פי הרשימה המוגשת להם לפני תחילת העבודה. אגב, בכל הקשור לאיטום גגות מחיר השירות כלול בד"כ בהסכם עם הקבלן, אולם כאמור, קיימים גם מקרים יוצאי דופן ולכן יש לבדוק כל מקרה לגופו.

מציג 3 תגובות משורשרות
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.