אם יצא לכם לגשש מדי פעם בתחום האיטום, וודאי שמעתם זה מכבר את המושג "יריעות ביטומניות" שמהוות למעשה פתרון מושלם ונחוץ עבור צרכים רבים בתחום האיטום, בין אם מדובר בבניית מבנה חדש ובין אם מדובר במבנה קיים הזקוק לחיזוק האיטום. במאמר הבא, תוכלו למצוא מידע חיוני אודות התחום!

אז מהן יריעות ביטומניות?

מדובר ביריעות הנראות כמעין מלבן גדול לרוב, ומטרתן היא לאטום את המבנה באופן מלא. היריעות עשויות מחומרים מגוונים כמו: ביטומן, פוליאסטר, פוליפרופילן ועוד. היתרון הגדול בשימוש ביריעות ביטומניות היא עמידותן הרבה מפני נזקי הסביבה וגם מפני נזילות למיניהן.
כיצד יש להכין את הגג להלחמת היריעות הביטומניות?
במידה ומדובר בגג שנעשתה בו בעבר עבודת איטום, יש לדאוג לניקיון כולל של הגג הכולל קילוף של שכבות האיטום הקודמות, הסרת אלמנטים רופפים, חלודים, חודרים ובולטים מעל פני השטח. כמו כן, יש לדאוג לניקיון יסודי של השטח משאריות אבק, מים, חלודה ועוד. יש לציין כי שאריות כאלה, ימנעו מהיריעות הביטומניות להדבק כמו שצריך לגג. מעבר לכך, יש למלא בבטון חורים, סדקים ושאר חללים שנותרו כתוצאה מבליה.

3. למה לשים לב לאחר ההלחמה עצמה?

ציינו לעיל שהיריעות הביטומניות נחשבות למאוד עמידות, אולם כדי להגביר עוד יותר את עמידותן ולהגן עליהן מפני נזקי השמש, יש לצפות אותן בכמה שכבות (עדיף 3 שכבות) של חומר מגן כלשהו בצבע לבן, כמו צבע אקרילי וכד'.

4. באילו מקרים איטום גגות ביריעות ביטומניות לא מתאים?

כאמור, ע"מ שאיטום הגג ייעשה באופן היעיל ביותר בעזרת היריעות הביטומניות, יש לדאוג למשטח חלק ככל הניתן. על כן, גגות עמוסים המכילים צינורות רבים, דודים ועוד, יהיו כמעט בלתי אפשריים לאיטום אפקטיבי על ידי היריעות. במקרים כאלה, היינו ממליצים לשקול פתרון אחר.

5. ולסיכום, מהי הדרך הבטוחה ביותר להתאים את סוג האיטום לגג?

לפני כל ביצוע עבודת איטום גגות ובכלל, מומלץ לגשת להיוועצות עם יועץ איטום מומחה, או חברת איטום המעניקה גם שירותי ייעוץ בתחום. הסיבה לכך היא שיש להפריד בין החלק הביצועי של העבודות, לבין הבדיקה לפניו, שנועדה להתוות את אסטרטגיית האיטום.