שאלה – המליצו לי על יועץ איטום בתל אביב שנחשב מעולה אבל המחיר מרתיע אותי. אני יודע שעל איכות משלמים, אבל מה צריך לקחת בחשבון שכמזמינים יועץ איטום?

תשובה – אמנם ליועץ איטום מחיר שמבטא את הידע, המומחיות והניסיון שלו+ עלות העבודה והחומרים, אבל תמיד יש לזכור שאיטום איכותי מונע הרבה עוגמת נפש והוצאות כספיות בעתיד. למעשה, ככל שהאיטום טוב יותר כך החיסכון גדול יותר. חשוב לזכור דבר אחד – כשנזקים בתחום האיטום מתגלים זה לרוב לאחר זמן רב כשהם כבר חמורים מאוד (למשל נזילות, הרס של קירות ו/או גגות וכו'), כך שצריך לבצע תיקון מסיבי ויקר יותר. אני ממליץ לא לחסוך ולהזמין ייעוץ איטום בהקדם שיבטיח איטום יעיל ואיכותי. כדאי לזכור שמדובר בהשקעה לטווח ארוך, הן מבחינת ערך הבית והן מבחינת איכות החיים בבית.

שאלה – חברים לקחו יועץ איטום בתל אביב והתעלפו מהמחיר. יש מצב שאם אקח יועץ איטום בגבעתיים למשל המחיר יהיה נוח יותר?

תשובה – כמו בכל תחום גם ליועץ איטום מחיר שנגזר מהיצע וביקוש. מכיוון שיש יותר נכסים בגוש דן שזקוקים לאיטום (בתים פרטיים, דירות, בתי מלון, בנייני משרדים וכו') – המחיר בהתאם. אמנם ייתכן שתמצאו יועץ איטום זול יותר במקומות אחרים בארץ, אבל חשוב לזכור שכגודל העבודה בתל אביב כך גודל הניסיון (למשל ידע באופציות שונות בתחום האיטום, ניסיון בשיטות עבודה שונות וכו' ) והתשלום מבטא גם את זה. וכמו בכל תחום – גם באיטום כשקונים בזול לרוב משלמים על זה ביוקר אחר כך.

שאלה – איך אפשר להבטיח שיהיה ליועץ איטום מחיר שפוי?

תשובה – אחת הדרכים להבטיח ייעוץ איטום איכותי ומקצועי במחיר נוח היא לפנות חברת איטום. חברה כזו לרוב מבצעת הן את ייעוץ האיטום והן את האיטום עצמו – מה שמוזיל עלויות. אמנם יש כאלו שחושבים שרכישת חומרים באופן עצמאי יכולה להוזיל את העניין, אבל לרוב חברות האיטום קונות את אותם החומרים בסיטונאות ונהנות ממחיר זול יותר- מה שמבטיח שאתם תקבלו את החומרים הטובים ביותר ואת העבודה הכי טובה במחיר הוגן.