אנשים רבים הנתקלים בבעיית איטום בביתם, תוהים לעצמם עד כמה חשוב לפנות ליועץ איטום מומלץ ובמילים אחרות: האם מדובר בצורך אמתי ומחייב? המאמר שלפניכם ינסה לענות על שאלה זו אחת ולתמיד.
  • יועץ איטום: מהו תפקידו במדויק ומהם השירותים הייחודיים הניתנים על ידו?

יועץ איטום מומלץ ומומחה הוא איש מקצוע מהתחום שלו ידע רחב ומספק, לרבות ידע אודות טכניקות שונות, סוגי מבנים, טכנולוגיה נדרשת המסייעת במציאת מקור הנזילות\הרטיבות וכד’. תפקידו של יועץ האיטום הינו “להסתכל על הבעיה מלמעלה” ולחקור את בעיית האיטום הקיימת מכל הכיוונים האפשריים, ע”מ שיוכל להתוות את דרך האיטום הרצויה והמתאימה ביותר לעובדים.

יש לזכור כי עובדי איטום, מקצועיים ככל שיהיו, לעיתים קרובות יהיו חסרים בידע הכללי והרחב אודות פתרונות איטום שונות ולכן, במידה ולקוחות ידלגו על שלב הפנייה ליועץ האיטום, הם מסתכנים בביצוע עבודות לא מתאימות ולא מספקות עבור פתירת הבעיה מן השורש.

השירותים הניתנים על ידי יועץ איטום מוסמך הם לרוב:

  1. גילוי מקור הבעיה, תוך שימוש בעזרים טכנולוגים במידת הצורך.
  2. הצעה מקצועית של טכניקת האיטום הרצויה הכוללת הן את דרך האיטום המומלצת והן את החומרים בהם רצוי להשתמש.  
  3. מתן חוות דעת בנושא עבור בית המשפט, במקרים בהם קיים חשד לעבודת איטום רשלנית שנעשתה במבנה וגרמה לנזק רב לדיירים.
  4. ליווי הפרויקט לאורך זמן, במידה ויידרש לכך. ליווי של יועץ איטום לרוב מתרחש במקרים בהם נדרשת עבדות איטום מאסיבית יחסית, או לאורך תקופה ממושכת.
  • כיצד ניתן לחפש יועץ איטום מומלץ?

בדומה לחיפוש אנשי מקצוע מתחומים אחרים, ניתן בהחלט לפנות ללקוחות קודמים של איש המקצוע, או לקבל המלצות ממכרים. חשוב בכל מקרה, לבדוק את הניסיון שיש ליועץ האיטום עם מקרים דומים לזה שלכם, כדי שתוכלו להבטיח את מציאת הפתרון המתאים.

  • האם תמיד הפנייה ליועץ האיטום תעשה בנפרד לפנייה לעובד האיטום?

לא בהכרח. קיימות בהחלט חברות איטום שמציעות שירותי ייעוץ איטום לצד ביצוע העבודה בפועל, ולכן אם הנכם מוצאים חברת איטום מוסמכת ומיומנת כזו, מה טוב. עם זאת, חשוב גם לברר כי יועץ האיטום שמציעה החברה אכן מקצועי ומיומן.