שאלה – האם זיפות גגות במרכז הארץ שונה מזיפות גגות במקומות אחרים?

תשובה – זיפות גגות במרכז הארץ מתבצע בדיוק כמו זיפות גגות במקומות אחרים, כלומר כמו בכל מקום גם במרכז הארץ יש לקרוא לאיש מקצוע מיומן, מנוסה ומקצועי שעושה שימוש בחומרים ובציוד האיכותיים ביותר בתחום הזיפות. בנוסף, לצורך זיפות גגות במרכז (בדיוק כמו במקומות אחרים) מומלץ לפנות ליועץ איטום שימליץ על הזיפות המתאים לגג שלכם, למשל זפת בשילוב סיד או זפת שמשולבת בחומרים אחרים שמעניקים לה עמידות לאורך שנים.

שאלה – אמרו לי שזיפות גגות במרכז הארץ הוא לא יעיל בגלל הקרבה לים. האם זה נכון?

תשובה – זיפות גגות נחשבת לאחת משלוש שיטות איטום הגגות הקיימות כיום (השתיים האחרות הן יריעות ביטומניות ואיטום בהתזה), כך שהבחירה ביניהן נעשית לפי שיקולים מקצועיים של יועץ איטום לאחר ביצוע ייעוץ איטום. הוא לוקח בחשבון פרמטרים שונים כמו צורת הגג (שטוח, משופע וכו'), תשתית האיטום הקיימת (במידה ומדובר בבניין קיים) או המתוכננת (במידה ומדובר בבניין שעתיד להיבנות), התנאים הגאוגרפיים והאקלימיים במקום ועוד. המשמעות היא שכל בניין עומד בפני עצמו בתחום האיטום בלי קשר לקרבתו לים.

שאלה – האם יש חידושים בתחום זיפות הגגות?

תשובה – אמנם זיפות גגות היא עבודת האיטום הידועה ביותר ונחשבת לזולה מכולן, לקלה לשימוש ולכזו שמאפשרת עמידות גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים, אבל היא ממש לא מה שחשבתם. כיום זיפות גגות יכול להיעשות בצורה איכותית יותר, למשל: שילוב הזפת עם סיד מבטיח הארכה של חיי האיטום, שימוש בזפת כחלק מתרכובת שמכילה גם חומרים נוספים מקנה עמידות נוספת ועוד.

עם זאת, חשוב לזכור שכיום יש אפשרויות נוספות לאיטום גגות וזיפות היא ממש לא האופציה היחידה. למעשה, יש גגות שממש לא מתאים להם איטום. כדי לדעת מה הכי טוב לגג שלכם מומלץ שתפנו ליועץ איטום. הוא יבצע ייעוץ איטום ויתאים את לגג שלכם את שיטת האיטום ולא להיפך. הוא אפילו יבדוק את הבניין ויאתר בו ליקויים כחלק מההחלטה על אסטרטגיית איטום כלשהי –  מה שיבטיח אתכם מפני כל נזילה עתידית.