הנכם גרים במרכז וגיליתם לאחרונה בעיית איטום בביתכם? הנה מידע שימוש לו וודאי תזדקקו עבור בחירת אנשי המקצוע המתאימים לטיפול בבעיה. אז מה חשוב לדעת אודות איטום גגות במרכז ובכלל?

איטום גגות: מעט רקע כללי

בעיות איטם רבות מופיעות דווקא בגגות בניינים, מסיבות ברורות: הגג הינו החלק החשוף ביותר לנזקי גשם ושמש, הוא מהווה אזור שלא מטופל אלא רק לעיתים רחוקות וכמו כן, במבנים רבים בישראל, הגגות הינם אנכיים, דבר המעלה את פוטנציאל הבליה שלהם כתוצאה מסתימות בפתחי ניקוז , "בריכות" ושלוליות מים הנאספים בגג ועוד.

אילו חומרים משמשים לאיטום גגות במרכז (ולא רק)?

ככלל, קיימות אסטרטגיות רבות לאיטום גגות כגון: שימוש בזפת, יריעות ביטומניות ועוד. אולם, יש להתאים כמובן את סוג האיטום ואת חומר האיטום לצורך המבנה, לגיאוגרפיה שלו וכד'. קיימים מקרים בהם יידרש שימוש בכמה חומרים שונים כדי להשיג את התוצאה הרצויה. כמו כן, קיימים מקרים בהם יהיה צורך גם באיטום שלילי של הגג כלומר באיטום פנימי, שישלים את ההגנה מפני רטיבות.

האם יש מאפיין מיוחד לגגות במרכז?

היות והמרכז הוא אזור נרחב כ"כ (בייחוד עבור אלו מבניינו המגדירים אותו כ-"גדרה-חדרה"), קשה לומר כי קיים מאפיין מיוחד למבנים באזור זה. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי חלק מאזורי המרכז נחשבים ליותר חמים, או בעלי שכונות וותיקות יותר וכד', דבר אשר משפיע גם על סוג עבודות איטום גגות במרכז. חשוב לזכור שכאשר מדובר בגג בניין וותיק, לעיתים עבודת האיטום שתידרש במקום כזה תהיה רבה יותר מעבודה הנדרשת עבור בניין חדש.

מה חשוב לדעת בעת בחירת אנשי המקצוע המתאימים לביצוע עבודות איטום גגות?

ראשית, תמיד מומלץ לפנות ליועץ איטום בטרם ביצוע העבודות. מטרתו של יועץ האיטום הינה לחקור את מקור הרטיבות והנזילות לעומק, ולהתוות עבור העובדים בפועל את אסטרטגיית האיטום הרצויה. שנית, גם באשר לבחירת עובדי האיטום ויועץ האיטום בכלל, יש לפנות לאנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון בסוג העבודה המסוים לו הנכם זקוקים. יש לזכור, כי תחום האיטום הוא רחב מאוד וקיימות בו התמחויות שונות.